Stilren blogg & få fler läsare?

Så, nu orkar jag inte hålla på mer med min bloggdesign för idag! Men jag är faktiskt väldigt nöjd som den ser ut nu, sen om jag får fler ideér och så, så blir det väl lite mer ändringar.

Jag tycker det är viktigt att ha en lätt läst och stilren blogg. Och med det menar jag att man skriver hela ord och inte använder ord som "nt som står för inte, te och t som står för till, osv. Däremot förkortningar som "iaf, osv," är ord som alla känner till.

Att man inte har en massa krimskrams över hela bloggen, så det ser rörigt ut. Då blir det bara förvirrat för läsaren.

Bra'a färger, då menar jag inte bakgrunds färg eller så, utan text färgen, se till att den inte är så pass ljus att man inte ser den, då kan ingen läsa det.

Högupplösta och fina bilder, så man kan se vad det är för något på bilden.

Detta är då vad jag tycker är viktigt om man ska ha en lättläst och stilren blogg. Sen om vad man ska skriva och göra i sin blogg är något helt annat. Och det beror helt på vad man vill få utav sin blogg, mer läsare? te x.

För att få mer läsare gäller det att kunna skriva om nästan allt möjligt om vad som händer i ditt liv, det ska vara intressanta och roliga saker, uppdatera några gånger om dagen, kopiera ditt blogg URL och skicka ut det i andras bloggar, men glöm inte att du ska även skriva en hälsning dit du ger ut din blogg annars kan de tycka att du bara spammar och då tar de bort dig direkt. Utan skriv något i stil med "Hej, ville bara kika in och säga hej :) Du får gärna besöka min blogg.." eller "Vad fin blogg du har, kika gärna in på min" typ sådan hälsning. För dem som får det i sina kommentarer blir jätte glada och de går faktiskt in på din blogg. För de tycker du verkar vara en snäll människa.

Du ska också bestämma dig för vad du ska skriva om i din blogg, och vad du inte ska skriva om. Sen har du det som mål. Te x - denna blogg handlar bara om mig och min vardag, - denna blogg handlar om mig och mina hästar. Du förstår vad jag menar? Och en annan bra sak är att göra en egen personlig text, där du kan skriva kort om dig själv och vem du är, så att läsaren kan få en syn på vem du är och vad du gör på din fritid osv.

Några roliga saker man kan göra i sin blogg är att göra lite små tävlingar, te x "gissa hur många fönster jag har i mitt rum, den som vinner får en länkning till sin blogg." och även skriva något skämt, men tänk på att skämtet ska inte innehålla något stötande mot någon, utan att det ska vara ett skämt som passar alla om man säger. Det finns jätte många olika saker man kan göra för att få en mer roligare blogg.

Och när där väl är någon som besöker din blogg, som har samma intresse som du, har du troligtvis en trogen läsare. För det är mycket roligare att läsa om någon som har samma intresse som du. Och du tycker nog likadant när du går in till någon annan.

Detta var iaf lite om hur jag tycker en blogg ska se ut. Och det där med intresse är från person till person. Och som ni själva vet så handlar min blogg mycket om mig, kändisar och mode. :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0