Tandläkaren

Sådär ja, då har man varit hos tandläkaren med min dumma hörntand! Det var prat innan med min gamla tandläkare att jag skulle eventuellt rotfylla tanden. Och även om jag har hoppats på det bästa så blir det tyvärr så att jag ska rotfyllning. Och när behandlingen är klar så ska jag betala 4-5000:- JIPPI! Tack så mycket mina vänliga tandläkare som har tagit hand om min tand så bra! *not* Blir så arg och ledsen på samma gång. Förstår dem inte att jag går Gymnasiet och har inte de där pengarna? Vad jag läste på Aftonbladet så ska dem ändra på det, så man får fri tandvård till man fyller 25. När ska det gå igenom? Det är ju sant, varför ska vi ungdomar tänka på räkningar när vi går i skolan? Man går i skolan för att få utbildning, för att sen skaffa sig ett jobb. Då kan man betala tandvården. Så sjukt är det. Och om man inte kan betala det så kan man inte gå dit. Och då slutar det med att man blir tandlös. Super kul det måste vara. Så idag började inte dagen så jätte bra faktiskt. Blir bara så deppig över allt det här. Känner inte mig nöjd med något på mig själv för stunden.. åh!

Bad day. =(



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0