Tankeställare

Sitter just nu och funderar så det ryker från skallen, haha..
Nämligen på hur jag vill mitt hår ska se ut, jag vill bara brunett, inget
snack om saken. Men själva looken. Ska jag ha långt hår, kort hår, lugg,
snelugg, osv.. Jag har säkerligen skrivit detta fler gånger. Men det är för
att jag inte har bestämt mig. Tycker det är trist att håret bara ligger på
samma sätt varje dag. Vill ha lite förändringar..

Jag tycker till!

För&nackdelar med kort och långt hår!

Fördelar med långt hår; Det är så himla fint, man kan göra många
olika frisyrer. Och om man vill ha det lite kortare, så kan man locka
det och få det jätte snyggt! Man kan göra en hel del med långt hår!

Nackdelar med långt hår; Mycket balsam går åt, får knutor i håret väldigt
ofta, och får jämt borsta för det ska se fint ut. Kan hända att det är i vägen
också, och kan tycka det blir störigt i längden. Och får jämt sätta upp det i
en hästsvans eller knut.

Fördelar med kort hår; Lätt att sköta, och kan fixa till det i olika snygga frisyrer.
Känns väldigt lätt och skönt! Samtidigt som det känns friskt!

Nackdelar med kort hår; Det kan vara svårt ibland att hitta på någon frisyr,
då håret växer fort så får man jämt klippa sig för att ha kvar frisyren man vill
ha. Och vissa, iaf jag själv. Går runt och är nöjd med sitt korta hår, men så
fort man ser någon som har långt fint hår blir man fruktansvärt avis och
hela dagen blir typ förstörd! haha.. Okej, jag tog i lite. Men visst är det så? litegrann?

En annan sak som vi nog alla känner igen är att, om man har långt hår, vill man ha kort.
När man har kort hår vill man ha långt. Om man har platt hår vill man ha lockigt, och
om den som har lockigt vill ha platt hår. Vi är inte så nöjda och självsäkra som vi kanske skulle vara?
Visst finns det jätte många som är nöjda med sig själv, och jag ser faktiskt upp till dem. För jag
själv vågar inte satsa på något nytt så ofta. Det tog mig flera år innan jag vågade färga mitt hår.
Tror jag var 16-17 när jag färgade mitt hår för första gången. Sen efter det vågade jag lite mer.
Och en dag så ville jag ha kort hår. Och det blev inte alls som jag ville, jag gjorde för mycket
förändringar, kort hår samt lugg! Ni kan ju tro att jag inte kände igen mig själv i spegeln efteråt!
Haha.. Men sen när luggen växte ut och håret växte, så stack jag direkt till frisören och ville
klippa upp det igen, till mellanlångt hår (som jag har nu) men ingen lugg! Och jag har trivts jätte bra
i det. Men nu så tänker jag alldeles för mycket på det. Så får se vad jag gör!



Kommentarer
Nadine

Jag vill också ha förändring, men jag tänker blont istället... :p

2010-02-03 @ 01:27:54
URL: http://goteborg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0