Skänk en tia.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
Ni förstår nog vad jag menar när jag säger det. Att hjälpa människorna i Haiti som
orsakat av den stora katastrof som har hänt. Jag tycker att alla skulle kunna skänka en tia
till dem. Det behöver inte vara flera tusen, utan något är alltid något. För vi alla har inte råd
att skänka mycket pengar. Men en guldtia har vi allahop! Det känns så himla bra att hjälpa till
också, det känns rätt. Jag kan ibland få dåligt samvete och må dåligt när man ser reklam
på små barn som är smala som pinnar och tittar mot kameran med jätte ledsna ögon.
Och det är lätt att undvika det, för om vi byter kanal, eller blundar för det. Så finns det inte
längre, tror man. Men det gör de, och man tror att det man skänker till dem kommer inte att
hjälpa osv. Och att det är synd om oss i Sverige osv. Självklart är det synd om ALLA som har
det dåligt. Men en person kan tyvärr inte ändra på en hel värld. Vi alla behöver sammarbeta!

Om du vill göra som mig, skänka dem en slant. Gör då såhär!
Smsa "10katastrof" för att skänka 10 kr eller "katastrof" för att skänka 50 kr - till 72950





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0