Make up

En dag i framtiden kommer jag spela in hur jag sminkar mig, men för tillfället förklarar jag för er hur jag sminkar mig och med vad.

Jag sminkar mig faktiskt bara på ett sätt, kvittar om jag ska ut på fest eller om jag ska på en shoppingrunda.

Varför? - jo för att jag passar inte i en massa smink, jag har provat nästan alla ögonskuggor men tycker inte det passar mig. Kan hända att jag använder ngn ögonskugga, men det är kanske 1-2 gg om året och då blir jag inte nöjd heller, eftersom jag inte passar i det som sagt.

Moving on..

Först rengör jag ansiktet med vatten och sen en fuktighetskräm som jag tar på innan sminket.
Den jag använder nu är från The body shop och heter Vitamin E Moisture Cream (super bra)

När den har torkat in i ansiktet, tar jag foundation med en sån svamp och tar rätt lite för att det inte ska bli för mycket, ser så dumt ut då, utan börjar med lite och arbetar ut det, börjar fram och går bakåt mot öronen.

När det har torkat, tar jag lite puder på en stor borste för att just matta ner foundationen. Den jag använder nu är tyvärr lite för glansig så jag mattar ner den lite, men tar även puder om foundationen inte är blöt utav sig, då det ger längre långvarighet. Och då tar jag även lite puder ner mot halsen.

Ibland tar jag roughe ibland inte, det är vad man känner för. 

Och till slut, mascara! Tar först en mascara med tjock borste med mellan mycket kladd, för att just placera fransarna bra och färga dem flesta, sen tar jag en mascara med mindre borste för att fylla i så det blir riktigt svart.

KLART! det tar ungefär 5-10minuter för mig att sminka mig, och om man har sminkat sig några år så blir man ju snabbare ;)

Nu på sommaren när det är fint väder, brukar jag bara ta lite puder och mascara. Men om det är dåligt väder och ska iväg på fest eller ngt, använder jag såklart det jag skrev ner precis.


Mitt smink.
Foundation (MaxFactor) + svamp
Puder (Isadora) + borste
Mascara gul (Maybelline The Colossal) tjock borste
Mascara lila (Maybelline The falsies) mindre borste


Detta använder jag när jag ska ta bort sminket, sen en kräm både före jag sätter på sminket, och efter när jag har tvättat bort sminket.

Nivea ansiktsvatten
Nivea ögon och smink borttagningskräm
The Body Shop - fuktighetskräm


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0