The Oc.

Klockan är just nu 2 på natten och jag har precis kollat klart sista avsnittet på säsong 4 av The Oc.
Jag får alltid tårar i ögonen när Ryan går runt omkring i huset och får flashback. Jag gråter alltid
när Marissa dör. Och jag skrattar alltid åt Seth med hans gulliga konstiga charm och humor. Och den
bitchiga Summer Roberts blir en helt annan person när hon blivit tillsammans med Seth, och de två
är så himla söta tillsammans att det inte är sant. De två hör ihop helt enkelt. Synd att de inte höll i verkligheten
de gjorde slut typ efter ett år eller något om jag inte minns fel. De blev såklart kära i varandra när de
spelade mot varandra i serien. Jag tycker även det är så modigt och sexigt på något sätt när Ryan
alltid slår killar för att visa att han bryr sig om Marissa så mycket. Men tyvärr så hade alltid Marissa
problem och det blev att de inte kulle hålla ihop, inte första gången och inte andra gången, och sen
så börjar man tro på dem igen men gör endå slut med varandra tredje gången gillt. För då är det Ryan
som känner sig osäker och blir kär i Sadie istället. Och sen när Marissa dör, då ville plötsligt Ryan ha
henne tillbaka och ville hämnas till Volchock som orsakade Marissas död. Och Ryan ser även ingen
mening med livet och tycker allt är skit. Varför ville han då inte vara ihop med henne? De var så olyckliga
utan varandra, men så fort de var ihop så skulle de alltid ställa upp för fel folk. Som till slut bara
fördärvade mellan dem. Som ni märker, så älskar jag serien, även om jag har tittat på den om och om
igen x antal gånger, och även tröttnat på vissa avsnitt litegrann, så kan jag endå inte sluta älska det.
Jag blir helt fast i serien när jag väl börjar se den! Det är sjukt hur den kan påverka mig så mycket
som den gör. Handlingen är bra och sann, även om man är rik så betyder inte det att man är lycklig,
att folk adopterar barn som blir utkastade är heller ingen ovanlig sak. Dock kanske det är överdrivet
att ALLT ska hända Marissa. Mischa Barton som då spelade Marissa tröttnade till slut på det, och sa
även att hon inte ville sluta som en dokusåpa kändis, utan verkligen bli en film skådespelerska.
Vilket inte går så bra, för jag har inte hört alls mycket om henne, mer än hennes drogproblem
och att hon har varit på Rehab! Jag menar, vad hade skadat om hon skulle varit med några avsnitt till?
Måste hon dö för att avsluta hennes karaktär, kunde hon bara inte ha gjort det hon skulle i sista avsnittet
i trean, flytta till sin pappa och vara där i ett år. Istället ska hon dö, och får serien att suga helt enkelt.
Samt att man saknar henne och alla blir olyckliga utan henne. Självklart suger inte serien kanske
i fjärde säsongen, men den blir sig inte lik. Och Taylor blir tillsammans med Ryan, och visst är
de söta ihop, men för mig har det alltid varit Ryan och Marissa. Tycker bara det är så dumt att
de inte kunde fortsätta vara ihop. Vilket de var egentligen, eftersom de brydde sig om varandra
väldigt mycket. Oavsett allt som händer, så älskar jag serien. Oändligt mycket! Finns absolut ingen
bättre serie, fastnade helt och hållet när jag såg säsong 2 på tv,n för några år sen. Och då blev jag fast.
Jag fixa sen alla säsonger, och såg det från början. Eftersom jag hade missat några avsnitt.
Jag har kollat på många serier i mitt liv, Top Model, Smalville (tror jag det hette) Beverly Hills 90210,
samt några andra. Så har de inte ens kommit i närheten av The Oc.
The Oc i mitt hjärta för alltid. ♥
Så därför lägger jag upp några bilder. (;


Ryan&Marissa.

Seth&Summer.

Marissa & Ryan.

Gänget. :)





Räddar hennes liv.




♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0