Måla naglar. Steg för steg.


Speciell olja som man kletar på runt nageln (Nevo). Nagel borttagning (Gunry). Nagellack rosa och en genomskinlig (Depend) Två filar, en grov och en slätare. Pads och topz. Nagelklippare, sån som man tar bort smuts under nageln med och en annan sak som jag också glömt bort vad det heter, men det är en sådan som man skär av torra skinnbitar och så.


Ni ser ju hur hemska mina naglar ser ut, haha!! Börjar med att ta bort nagellacket.

Klipper naglarna (ska försöka låta dem växa denna gång)

Filar till naglarna och använder dem andra två sakerna som finns på bild (Fortfarande inte kommit på vad dem heter) Haha.. Sorry!

Efter jag har filat till och fixat naglarna, kletar jag på Nevo oljan runt om naglarna, och sen till slut målar jag med det rosa nagellacket två gånger, och efter det tar jag det genomskinliga nagellacket en gång.

KLAR! Detta kanske inte var så roligt att läsa, men nu vet ni hur jag gör när jag målar mina naglar. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0