Sminkning.

Tänkte visa en sminkning som jag gjorde precis.. Inget speciellt dock! och jag använder aldrig ögonskugga eller läppglans annars, kanske 1-2 gg om året. ;D Men tyckte det hade varit lite roligt att visa hur jag gör då.


Först, rengör ansiktet. Sen smörj in en fuktighetskräm, jag använder Body Shops "Vitamin E Moisture Cream"

Om du har olika foundations, så kan du lägga en klick av varje på ett papper. För att se vilken som hade passat bäst på dig. Om det visar sig att alla är lite för mörka för din hy, så ta en vanlig kropps lotion och blanda med den foundationen du vill ha. Den blir då ljusare och lättare att smörja in.

När bas make upen är klar så tar jag lite löspuder som gör att det mattar ner foundationen samt att det håller längre. Sen såå tänkte jag ta en mörk blå med lite glitter i som ögonskugga. Jag använde fingret för det är lite lättare att placera på ögonlockat. Ibland kan det vara svårt med den penslen man har till.

Placerade ögonskuggan precis ovanför ögonfransarna, så jag täckte inte hela ögonlocket med ögonskugga.
Tog även pytte lite eyeliner längst ut vid kanten, samt lite på undersidan av ögat. Och sen tar jag mascara flera gånger på ögonfransarna så dem blir riktigt fylliga. Samt även lite röd roughe på kinderna med en stor puderborste. Tog också på lite läppglans på läpparna. Dock är jag så himla torr så blev inte jätte bra men det får duga.

Resultat!! =)

Jag använde alltså: MaxFactor Foundation Soft Beige. MaxFactor löspuder. H&M's ögonskugga. H&M's roughe. Två sorters mascara från märket MayBelline, dem heter Great Lash Mascara, och den andra heter The Falsies Volum' Express. Eyeliner från Isa Dora. Läppglansen heter Crystal Nude Glow från Loréal. Och kroppslotionen jag använde för att få foundationen lite ljusare var Nivea.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0