Svar på fråga.


- Berätta om när din pojkvän friade till dig? ;) kram

Tyckte att denna frågan passade in idag, då det är exakt en månad sen vi gifte oss.


Det var en kväll i slutet på September månad.. Jag och Billy satte i soffan och pratade, myste och så. Vi hade även pratat om giftemål tidigare, men väntade endå. Sen denna kvällen så pratade vi om det igen, och jag trodde nästan att han inte skulle fria till mig och blev lite halvsur.. Jag gick och satte mig i fåtöljen och kollade på tv. Efter en stund, kom Billy till mig, han gick ner på knä tog mina händer i sina, kollade mig rakt in i ögonen och frågade - Älskling, vill du gifta dig med mig? .. Vi båda två log mot varandra och började även fnissa lite för det var en så overklig och gullig situation samtidigt. Jag sa nästan genast Ja. Vi kramade om varandra och pussades. Bara efter två minuter rngde jag mina föräldrar och sa det. Dem blev jätte glada för vår skull.

Efter denna kvällen hände det flera gånger att han frågade mig, fast han gick inte ner på knä eller så, utan mer att han ville fortfarande veta om jag ville, samt att han ville väl vara gullig mot mig. Han pratade jämt om att jag ska bli hans fru, att jag skulle byta efternamn till Westman, och hur det skulle kännas att komma in i hans familj på det sättet. Jag tyckte det var så skönt att han kunde prata så lätt om allt med giftemålet att göra. För det betyder ju att han är seriös och att han verkligen vill. Och inte bara att jag ska ta hand om allt osv. Utan att vi bägge bestämde allt, och gjorde saker och ting som vi ville ha det, och han fick sina ideér och jag fick mina, och tillsammans så blev det ett jätte fint och oförglömligt bröllop. :)

Nu efter exakt en månad senare vi gifte oss, så känns det fortfarande lite overkligt, men vi är fortfarande samma personer som innan och allt känns som det var förut. Förutom att nu heter jag Westman i efternamn, när jag ska presentera min pojkvän blir det numera man. Och i vissa dokument man ska skriva på så får man kryssa i Gift rutan. Osv.. Vi är nöjda och glada över vårt beslut. Och det känns underbart. ♥


11 december 2010 ♥


UPPDATERING!

Fick en kommentar tidigare om friandet.
Nej, Billy friade inte till mig för att han var tvungen!! Utan vi hade pratat om det en lång tid, men han sa att det skulle bli en överraskning. Så jag trodde till slut nästan inte på honom. Och det där med halvsur det visade jag inte för honom, utan det var mer att vi slutade prata till slut och kollade på tv. Han visste inte ens att jag var sur. Sen då efter ett tag så hade han tänkt efter riktigt noga och det kändes rätt. Så han friade till mig. Jag tror inte någon kille på jorden friar till sin flickvän för att han är tvungen? Det hade iaf inte jag velat... Man tvingar inte fram något hos sin partner, det ska komma självmant.


Kommentarer
emma

jaha, men om du först blev sur för att han inte friade o sen kommer han o friar efter det kan det inte känts så kul.. då måste det väl känts som om han fria för att han kände sig tvungen för att du reagera så..?

2011-01-12 @ 11:37:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0