Hejsan

Hejsan svejsan, äntligen kunde man logga in på sin blogg, sällan dem har sina uppdateringar eller vad det nu är dem gör. Menmen, nu funkar det iallafall och kan ge er en liten uppdatering.

Jag känner mig lite dum faktiskt, för jag hade HELT fel om vad det var för sorts möte idag hos barnmorskan, jag trodde det var inskrivning, men det var ju bara ett hälsosamtal så det blev inga prover eller något sådant, utan bara en massa prat och gå igenom lite broschyrer. Men det var iallafall en del viktiga saker som är bra att veta och samt att jag fick svar på några frågor jag hade. Som till exempel "Vilka värktabletter får man ta när man är gravid?" har ju haft huvudvärk ibland och inte vågat ta Ipren som jag har liggandes här hemma, eftersom det står att man ska typ rådfråga en doktor eller något i den stilen.. Så jag har ju hellre avstått. Men barnmorskan sa att Panodil var iallafall ingen fara med att ta. Så får köpa hem det! ... Sen ville hon också att vi skulle köpa hem Folsyra från Apoteket, för de minskar risken för ryggmärgsbråck mot fostret, och då tar man en tablett om dagen tills man är i V 12.

Fick även veta att jag är i vecka 7. Hon sa dock inte någon dag mer än V 7, men inne på en hemsida så är jag i vecka 8 (v7+1) .. Så det kan ju stämma? Hoppas jag iallafall. Vill bara att veckorna ska gå snabbare så jag kan se h*n på ultraljudet. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0