Slappedag.

Hej bloggen!

Idag är det en sådan dag som man bara ligger i soffan och slöar! Och samtidigt som man njuter av att vara ledig från jobb och kan titta på en rad filmer och bara va, ja då får man dåligt samvete för att man äter lite för mycket när man inte har något att göra, samt att man vill bara träna bort allt man ätit så fort jag är mätt. Så mätt så man knappt kan stå typ. Typ en sådan dag är det idag! Och frågan är om man ska sluta vara så löjlig och bara leva istället. Men jag kan inte hjälpa det, jag är en tänkare!

Än så länge har jag bara ätit min frukost. Men i kylen finns det pepsi max och kex choklad. Och det är lika frestande för mig som om en rökare försöker att sluta röka och ser en ask cigaretter framför sig. Typ...

Det är svårt att LÅTA BLI, men när man väl kan stå emot så är man så stolt över sig själv och kan klara det chockerande lätt. Och så duktig var jag för någon månad sen, då jag slutade äta godis i typ 3 veckor tror jag det var. Nu menar jag inte att jag äter en massa godis varje dag, för det gör jag inte. Men vissa dagar kan det bli så och då får jag så dåligt samvete. Inte alls kul att känna så. Men samtidigt så måste man unna sig en massa saker för annars lever man ju inte. :)

Nä, nu ska  jag fortsätta och slappa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0