Idag.

Idag har jag och älskling varit på vår första Föräldrarträff, den varade mellan kl 8-10. Och det var faktiskt väldigt trevligt att träffa andra och prata. Eftersom alla var i samma situation. Vi fick se lite bilder och videos och gick igenom en massa saker. Nästa träff är den 3e december. :)
 
Efter Träffen så hade vi tid hos barnmorskan. Och då kollade hon mitt blodtryck, lillans hjärtslag, vägde mig (bad om det) och tog SF måttet. Och hon kände även hur bebisen låg och den låg med huvudet ner, hon försökte se om hon kunde rubba henne men hon hade tydligen fixerat sig. Så nu känns det nära :)
Som barnmorskan själv sa "Det är inte lång tid kvar nu" Så det var kul att höra, man vill ju inte höra det motsatta när man känner att man inte orkar längre knappt, haha. Att man kunde be någon annan ta över graviditeten. Men nu känns det nära som sagt och det är kul.
 
SF måttet: 32cm
Hjärtslag: 150-152
Blodtryck: 120/80
 
Bebisen följer måttet bra och hjärtat slår perfekt, samt att mitt blodtryck var jätte bra. Så det är ju alltid skönt att höra. :) .. En rolig sak som jag blev glad över idag var att när barnmorskan skulle känna hur bebisen låg så frågade älskling hur hon kunde veta det, alltså hur hon kunde känna det. Då bad hon honom att komma och känna som hon gjorde, och då bara sken älskling upp med ett stort leende. Tyckte det var så sött.  ♥ ♥
 
Senare under dagen åkte vi inom Sadies grav (vår katt som dog i maj) eftersom vi inte hade varit där på ett tag så såg det lite tråkigt ut vilket hon inte förtjänar. Vi saknar henne varje dag men ibland finns inte tiden till och nu blir det mörkt snabbt så man hinner inte åka in när älskling slutat jobb kl 4. Men vi köpte lite nya blommor och en söt hjärt spalje och gjorde det fint där :) ..
Har även bjudit mina föräldrar på middag och haft det mysigt här hemma. Nu är både jag och älskling trötta efter den tidiga morgonen. Gick och lade oss alldeles för sent igår kväll, så fick skylla oss själva. Haha! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0