Lista.

När fick ni reda på att du var gravid? Den 13e maj ♥

Detta gjorde vi efter att ha fått beskedet: Morgonen den 13e maj vaknade jag vid 8, (inte likt mig att vakna så tidigt) Men ville så gärna ta ett graviditetstest så jag gjorde det.. Tog med mig testet in till sovrummet och la mig, väntade och väntade.. Till slut såg jag ett svagt andra streck, jag bara tittade på det med stora ögon och sen väckte jag älskling och sa "Älskling, jag tror jag är gravid =)" Han var glad men helt yrvaken!
 
Blev det en chock ? Det är klart, man kan ju aldrig tro det. Men sen börjar man inse att det är på riktigt, och då går chocken över till lycka!

Hur gammal va du ? 22 år.
 
Beräknat förlossningsdatum: Enligt det första och enda ultraljudet jag gick på i augusti så är det den 26e januari. ♥
 
Berättade för familjen: Jag ringde mamma faktiskt direkt efter jag hade sagt det till älskling. Vet att det är lite tidigt, men kunde inte hålla mig =)
 
Har du mått illa? Ooooja!!
 
Har du haft mycket halsbränna? Ja, vissa dagar mer och andra mindre.
 
Mycket foglossning? Kan inte riktigt förstå vad det innebär... Men har varit hos sjukgymnasten en gång då jag vaknade en morgon av att jag inte kunde röra mig typ, gjorde ont som fan i hela vänstra låret och bak i ryggen. Visade sig att det var Ischiasnerven och koterna 4 och 5 var ur led i ryggraden.. Så det förklarade min smärta ;p .. Och jag har fortfarande problem med Ischiasnerven, oftast för att när man väl har börjat få problem med den så försvinner det inte heller. Och får ofta ont i nedre ryggen vid koterna 4 och 5.
 
Första gången det rörde sig i magen? Oj, hmm.... Jag kände sånt fladder redan i vecka 15-16 tror jag det var. Men riktigt sparkar kände jag inte förräns vecka 20 + något.
 
Avsmak för något? Eftersom jag har spytt samma dag som jag ätit pytt i panna och tonfiskssallad så kan jag INTE äta det längre. Annars vet jag inte riktigt..
 
Vad tror ni att det blir för kön? Jag gick ofta runt och sa han när jag pratade om magen. Men vi ville veta könet på ultraljudet och det visade sig vara en flicka! Blev helt överlycklig =D
 
Första ultraljudet: Vecka 18 (17 + 4)
 
Behöver du kissa ofta? Ja, och innan var jag en expert på att hålla mig. Men om jag inte kissar direkt nu när jag blir kissinödig så kissar jag nästan på mig. Och det gör ont om jag försöker hålla mig lite.
 
Hur mycket har du gått upp i vikt: Det är det konstiga i det hela, jag väger fortfarande lika mycket som jag gjorde i början av graviditeten.. Eller ja, 1-2 kg max! Jag var lite överviktig när jag blev gravid, vet inte om det är därför? Men min barnmorska har aldrig någonsin velat väga mig? :s
 
Har du fått bristningar? Ja, men de börjar ljusna lite.
 
Vad saknar du? Att ligga på mage!! Och sen att få tillbaka min vanliga rutin såklart. Att orka göra saker, äta vad jag vill, osv.
 
Vad är det värsta med att vara gravid? Det finns ju en del negativa men det värsta är nog att hela kroppen har förändrats med alla hormoner. Man tänker mycket mer, mest deppiga tankar =/
 
Vad är det bästa med att vara gravid? Att man bär på ett liv där inne är helt oslagbart.
 
Har ni bestämt er för några namn? Ja, jag har alltid velat att om det blir en flicka så skulle det bli Isabella. Och älskling ville den skulle heta Seth om det blev en pojke. =)
 
Cravings? I början var det mycket kött, och jag är ingen köttälskare precis. Men sen blev det mjölk! Har alltid druckit mjölk till typ middag, men inte annars. Nu dricker jag det hela tiden! Älskling funderade ett tag på att köpa en ko till mig ;D
 
(Bild lånad från google.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0