Helgen. OBS LÅNG TEXT.

Fredag. Hände det inte så värst mycket eftersom älsklingen jobbade. Dock så sålde vi vår tv-bänk och vår soffa. Så det blev väldigt tomt i vardagsrummet. Och nu var vi även ute på spaning efter nya möbler. Vi ville helst inte köpa saker före vi sålde det gamla, eftersom då blir det att vi står här hemma med massa möbler. Men eftersom den ena köparen ville bara ha soffan och inte de två tillhörnade fåtöljerna, så stod vi där med dem och undrade vad vi skulle göra av det. Så det blev att vi slängde den ena fåtöljen pga lite slitage, och den andra fåtöljen finns nu ute på blocket. Jag hade jätte gärna velat behålla den, för den är super skön, speciellt med snurrfunktionen men den matchar inte vår nya soffa som vi köpte igår.
 
Lördag. Vaknade vid 7 då Isabella tyckte det var dags att gå upp och äta. Så det var bara att tvinga sig upp, men det var endå rätt rimligt att gå upp för vi skulle endå köra vid 9-10 tiden. Isabella fick sin mat och vi åt frukost. Började göra vid oss och fixa allt med skötväskan och packade ihop allt, vi tog även vagnen med oss.
Sen insåg vi att klockan var 9.30 OPS!? vart tog tiden vägen? haha! Allt tar verkligen sin tid. Och eftersom vi skulle köra tillsammans med min äldsta storebror och mamma och pappa så skulle vi först möta upp dem. Så vi var hemma hos mina föräldrar vid 9.45 och då var Isabella hungrig igen, så hon fick sin mat och efter det kunde vi äntligen bege oss till Ullared =)
 
Vi var framme vid halv 12 ungefär och DAMN vad mycket folk, och då slog det mig! Det var lönehelg! OPS igen :p haha.. Så tji där fick jag. Och det var först lite jobbigt med allt folk, eftersom man hade Isabella i vagnen och sen en varuvagn. Så det var lite svårt att försöka komma förbi i alla gångar. Jag fick lite huvudvärk känningar och trodde inte att jag skulle klara av att gå där hela dagen. Men som tur var så blev det inte värre och efter fikan vi tog så blev det mycket bättre. Vi gick runt och tyckte det var super kul. Hittade så mycket fint, både till mig, Billy, Isabella, hemmet och t om bilen :) Haha!
Min svärmor kom även förbi för att säga hej till oss och såklart lilla Bella när vi stod vid kassan. Hon bor nämligen bara några mil därifrån. Det fick bli att hon kom till oss för vi hade ingen tid att köra inom och stanna där. För som ni kanske vet, så är man rätt så slut efter att ha gått på Ullared i några timmar. Vi ställde oss i kassan vid 17.30 typ, och det är 30min efter deras stängning. Men ja. Sånt är det. Klockan 18.45 var vi äntligen klara i kassan och var på väg ut. Stod och pratade lite till med min svärmor och sen var det bara att hoppa in i bilen och köra hem.
Det blev lite kämpigt på vägen hem för Isabella blev hungrig och vi själva blev hungriga. Så vi fick stanna till i Halmstad, och för första gången fick jag byta på lilla gumman i bilen, men eftersom vi har en sån ihopfällbar skötbädd som vi har i skötväskan så var det enkelt att byta på henne där. Den används väldigt ofta, när vi te x är på besök hos någon. Så slipper det ske några "olyckor" på andras möbler. Isabella blev nöjd efter blöjbyte och mat. Jag och Billy beställde lite snabbmat och åt så vi blev också mätta och belåtna. :)
 
Vi kom hem vid 20-20.30 och åh så skönt det var. Säger bara en sak, thank god för hissen vi har =) .. Så praktiskt! Det var precis vi orkade packa upp alla alla alla saker, jag klippte bort alla lappar, Billy provade allt tekniskt så allt funkade. Och när det var klart så var det bara att ta det lugnt lite och sen var sängen så efterlängtad :)
 
Söndag. Vaknade med ett mer eller mindre väldigt rörigt hem, haha! Undrar varför.. Så det var bara att rulla upp tröjarmarna och ta tag i saken. Packa upp, sätta saker på plats, osv. Hann inte så jätte mycket förrän vi skulle iväg igen för att åka till IKEA, blev lite handlande där som de inte hade i Ullared, och sen skulle vi iväg och kolla på en soffa, min pappa följde med så han eventuellt kunde hjälpa till att bära om soffköpet blev av dvs. ! En Divansoffa i svart skinn, riktigt fin så den fick följa med hem och vi är så nöjda. Blev även ett stop inom gatuköket för middag, och även som ett tack för hjälpen till min pappa =) .. Jag och Billy höll på att möblera om här hemma hela kvällen, vi flyttade ut ett vitrinskåp i köket, men sen insåg vi att nä den ska vara kvar i vardagsrummet. haha! Såja, det var kul men jobbigt såklart.
 
Idag, två dagar efter Ullared, och 1 dag efter ett soffköp och vi är inte ens halvklara här hemma, haha! Soffan står på sin rätta plats nu, och vitrinskåpen. Men fortfarande på spaning efter en tv-bänk, men det blir nog en vi har sett på IKEAs hemsida, så älskling ska eventuellt dit sen och köpa hem den, så tv,n slipper stå på golvet, och alla tekniska prylar som ligger över allt, hehe. Och sen är det faktiskt bara ett soffbord vi är ute efter, men vi hittar inget som vi riktigt vill ha. Jag är ju riktigt sugen på Liatorps soffbord, men älskling kom på en sak som fick oss att tänka om, det är ju ett glasbord. Inte så praktiskt nu när man har barn, och sen är det faktiskt svårt att hålla fint och rent hela tiden. Vi har ju haft glasbord innan och man var tvungen att rengöra det minst 1gg om dagen, för det blev så fläckigt. Så nä, något Liatorp bord blir det tyvärr inte, och det säger jag med en liten tår i ögat, haha!
 
Ja, som ni ser så har jag haft en fullspäckad helg med knappt tid att tänka klart. Jag är så glad att älskling och jag har tagit ut våra dubbeldagar nu så han är ledig alla måndagar och tisdagar tills hans semester ibörjan på juli månad. Det underlättar verkligen att han är hemma mer. Men självklart ska tiden ALLTID gå fort =( och imorgon är det redan tisdag. Fast vi kan ju inte säga att vi inte har gjort något, haha.. Vi har kört över 60mil från lördag morgon, puh! Och Isabella har varit helt underbar hela tiden, hon älskar ju att åka bil så det är inga problem för henne att sitta där :) Och när hon blev lite sällskapssjuk/hungrig så var det bara att stanna till någonstans och bära upp henne, ge henne mat och lite mys sen är hon nöjd igen.
 
Glömsk som jag är så har jag inte tagit ett enda foto, mer än denna bild på Isabellas nya kläder.
Klänningar, Bodys (både kort och långarmade) shorts. Strumpor. Dregglisar och pyjamas.
 
 
Ni får se allt det andra vi köpt med tiden, när vi har kommit mer i ordning och om jag inte fortsätter vara så glömsk som jag är. För vi köpte så mycket fint uppe på Gekås. =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0