Barnakuten.

Idag fyllde min ena storebror 29år så var på kalas innan idag, åt mycket tårta och hade det trevligt. =)
Annars i helgen har det inte hänt så mycket, igår så kom Frank och Tea hit och hälsade på, vi åt pizza, pratade en massa skit och kollade en film. Vi har inte setts på jätte länge så det var kul och vi hade mycket att prata om. :)
 
Och på tal om något helt annat, så har jag ju mer eller mindre slutat helt med amningen pga att Bella somnar snabbt vid bröstet och får inte i sig tillräckligt, och så fort man tar bort henne så vaknar hon till och vill ha mer, och så går det så om och om igen... Vilket i slutändan blir jobbigt. Så hon har fått NAN ett bra tag nu och det funkade jätte bra, hon ökade i vikt och mådde bra.. Tills höromdagen då hon skrek en massa och vi förstod inte riktigt varför, men såg sen när vi bytade blöja att hennes bajs var hårt, så vi tänkte direkt om hon hade blivit hård i magen och inte fick ut allt.. Men vi avtog ett tag och fick se vad som hände..
 
Dagen efter så hade hon fortfarande inte bajsat som hon brukar, men hon krystade och gall skrek hela tiden... Tyckte så jäkla synd om henne.. Bestämde oss snabbt för att åka in till Barnakuten där de fick trycka upp en slang med vätska som fick avföringen att lösas upp. Och fick även lite bedövande där runt omkring, men innan det hann värka ordentligt så krystade hon samtidigt som hon gall skrek och då kom där ut en lång hård bajsklump, och där kom även lite blod. Jag tyckte så synd om min lilla tjej så jag började gråta som fan och kramade om henne så gott jag kunde...
 
Det var hemskt och jag ville aldrig mer att Bella skulle få problem igen! Men som tur var så fick hon ut jätte mycket och mådde sen bättre. Och på vägen hem så köpte vi Lactulos som doktorn rekkommenderade att vi skulle ta i flaskan varje gång hon skulle äta. Och att vi även skulle fortsätta med magdropparna. Så nu har hon gått på Laktulos ett par dagar och det har blivit mycket bättre. Jag trodde aldrig jag skulle få glädjetårar av att hon kunde bajja! Blev så glad, och såg även på henne att hon tyckte det var skönt.. Så fick jag samtidigt veta på barnakuten att NAN eller mjölkersättning över huvudtaget kan lätt orsaka förstoppning, så nu försöker jag få igång amningen igen för att amning kan aldrig göra henne hård i magen. Så jag får ge henne både bröstet och tillägg. Då hon som sagt somnar till snabbt och glöttar sig ibland.. Men vi får hålla tummarna på att hon tar bröstet någon gång om dagen och sen NAN tillägg när det behövs.
 
Nu ska jag fortsätta ladda upp bilder på Ifolor för framkallning av Bella-Bilder =)
 
Förresten, kommer ni ihåg att jag, Billy och Isabella fotades på Helsingborgs Dagblad? Och idag var vi med i tidningen, så den blev köpt och ska ramas in :) .. Såhär såg bilden ut.
 


Kommentarer
Paula

Jättefint kort på er lilla familj.
Älskar er alla <3
Kram mamma, svärmor o farmor

2013-02-25 @ 00:38:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0