Goals.

Går runt och typ dömer mig själv nu för tiden.. Att jag tappade 10kg efter Isabella föddes var ju jätte bra. Men nu har det stannat och jag vill faktiskt ner ytterliggare 10kg, kanske 15kg. För då är jag nöjd. Och kan känna mig som mig själv igen. Nu har det gått exakt 6 veckor och 1 dag sedan jag födde Bella och all tid har gått till henne såklart. Och jag har älskat varje minut av det, även om det har varit tuffa nätter och vissa saker har varit påfrestande för både hjärna och kropp. Så har jag älskat det. För nu har jag det absolut finaste i hela världen och jag är hennes mamma!
 
Men det kommer en tid då man får tillbaka sin egen tid, och det är då man går runt och tänker "Kanske dags att börja träna igen?" .. eller "Nu har jag ätit godis länge och tagit igen det jag har saknat att äta i 8månader, nu får det vara nog!" Och självklart vill man känna sig som sig själv igen efter en graviditet. Och att det självklart tar sin tid. För det gör det... Jag vet inte hur lång tid det har tagit för andra att komma i form igen efter en graviditet, men jag kan tänka mig att det är såklart olika för alla. Det viktigaste för mig just nu är Bella, men jag ska ju försöka att inte glömma bort mig själv heller.. Men att äta rätt och röra på sig är nog det enda jag hinner och klarar av att göra just nu. Sen får det bli mer träning när lilla Bella har vuxit till sig mer. Kanske till sommaren?
 
 
Ingen jätte bra bild. På den nya bilden så finns där skugga precis vid magen och ser lite hackigt ut där.
Men ja, bilden får duga.
 
 
 


Kommentarer
Mormor

Du är en fantastisk mamma till lilla Bella och det tar tid att komma tillbaka till sin vikt. För vissa går det fortare och för andra så får man kämpa lite. Men du är perfekt och den lilla magen du har kvar kommer du att bli av med. Älskar er alla 3 <3 <3 <3

2013-02-02 @ 19:16:17
caroline

Du är jätte fin caroline, det tar sin tid att gå ner alla gravidkilo.. tänk att det tog 8 månader att gå upp alla kilo, så ingen kan förvänta sig att du ska kunna gå ner allt på 6 v.
jag tänker att man måste käka allt gott nu innan dom små fattar att mamma och pappa käkar godis om kkvällarna när dom gått och lagt sig ;) hehe
(mc carro)

2013-02-02 @ 21:15:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0