BVC

Idag var jag och snäckan på ytterligare ett BVC besök. Idag var det inte bara mätning och vägning, utan jag och distriktsköterskan skulle också ha ett samtal, som tydligen alla mammor gör när bebisen är ca 2 mån. Så vi pratade en stund och medan vi gjorde det så höll hon lilla Isabella så jag kunde fylla i ett papper. Det var trevligt, och vi pratade om allt möjligt, om hur jag mår och hur Isabella mår och så vidare. Vi var nog där i 1timme, men det var bara kul för jag hade inget bättre för mig endå, eftersom älskling jobbade hela dagen så sitter jag för det mesta bara hemma och glor.
 
Tror jag och lilltjejen går till BabyCafet på onsdag, så vi kommer ut lite och träffar andra mammor och barn. För på Spädbarnsmassagen var det jätte trevligt, och pratade en hel del med de andra mammorna som var där.
 
Men nu över till min lilla (stora) flicka som bara växer och växer :)
Idag vägde hon 4360gr och är 53,5cm lång! Är så stolt över dig min lilla älskling ♥
 
Nästa gång blir det den 27 mars och då ska hon vaccineras, stackaren! Så ska köpa hem feber nedsättande tills dess så jag har hemma. Då de oftast kan må lite dåligt efter sprutan. Ska se till så att Billy följer med dit, för hon kommer säkerligen skrika och då kommer jag bara börja gråta så då måste jag ha lite tröst, samtidigt som vi ger henne tröst, haha! Jag är kanske en löjlig mamma, men är så känslig när det gäller min lilla tjej.
 
Distriksköterskan rekommenderade också att jag ska byta till Baby Semp 1 istället för NAN, då Bella är så gasig som hon är... Så det är värt ett försök. Och att jag även ska tänka på att köpa hem en Pysventil, så jag kan hjälpa henne med gaserna hon inte får ut.
 
Ni som använder Ersättning, har ni NAN eller BabySemp?
Min mamma använde BabySemp till mig och mina syskon när vi var små fick jag veta och det har funkat riktigt bra. Vet inte riktigt varför vi köpte NAN, det bara blev så. Nä snart kommer Billy hem från jobb, så vi hörs senare!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0