Dagens.

Idag har vi inte gjort så mycket, älskling har varit på jobb men hade bara en kort dag idag så det var skönt. Och innan han åkte iväg i förmiddags så var han och Isabella ute på vift, haha. Han tyckte att jag kunde få sova ut lite så dem stack hem till mina föräldrar och hälsade på. Men fasiken vad ensamt det är när dem åker iväg ett tag, och då inser man hur stor plats de har i mitt liv, att allt blir plötsligt så dystert, tråkigt och ensamt. Så jag är verkligen glad att jag har min underbara man och dotter i mitt liv, som förgyller min dag och ger mitt liv mening.
 
Lilltjejen fick ju lite feber igår natt efter sprutan, som hon skrek :( .. Men jag gav henne Alvedon och tog upp henne på axeln som hon älskar och vaggade henne enda tills Alvedonen värkade, och tills hon kunde slappna av och vara lugn igen. Och sen gav jag henne mat också och det sa hon inte nej till =) .. Efter ett tag så blev hon sömnig igen och somnade gott i sin säng, och mamma i sin.
Det var faktiskt otäckt och känna hur varm hon var, hon hade ju endå 39.5 graders feber, och skrek så hon var helt röd i huvudet. Jag själv fick lite panik men allt gick ju bra som tur var. Och jag insåg att jag är en bra mamma till henne, för så fort jag vaggar och sjunger för henne blir hon lugn. Det är en härlig känsla när man känner att man hjälper, att man får henne må bra, det är en riktig mamma känsla man får :)
 
Men visst, det finns de stunder då ingenting duger för lilltjejen, men det varar inte så länge och efter lite försök med allt möjligt så hittar vi slut vad det är hon vill :) Och oftast är det nappen, mat, blöjbyte, mys, eller bara ligga uppe på axeln. För det är inte så lätt att läsa av dessa små liven :)
 
Bild på Billy och Isabella,
här var hon bara lite mer än 1månad gammal. ♥


Kommentarer
Mormor

Ja det e klart att det blir ensamt när de far iväg så där. Men ibland kan det va rätt skönt och få lite ensamtid som man kan behöva ibland. Men visst e det en skön känsla av att inse hur mycket de personerna betyder för en.
Du e en underbar mamma till Bella och du ger henne den tryggheten hon behöver. Ni e duktiga bägge två det vet jag.
Älskar er alla (3) <3 <3 <3

2013-03-30 @ 17:42:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0