Lördag.

Billy jobbar hela helgen vilket innebär att jag och Isabella är själva hemma. Men det får gå, vi roar oss och har det mysigt. Fast vi saknar såklart pappa Billy :) ..
Idag har vi inte hittat på så mycket. Lilla hjärtat har fått sin gröt precis om vanligt, vi ger henne det till hennes andra mål. Det funkar relativt bra, hon äter fint och gör inga grimaser. Det är mest det att hon är lite sned ibland, hon liksom åker åt sidan så hon blir sned. Och ibland så tippar huvudet framåt för hon typ tappar balansen eller vad man nu ska säga. Men övning ger färdighet. Och när hon blir lite bättre så ökar vi nog så det blir 2 gröt mål om dagen. Man vill ju inte påfresta hennes nacke och rygg för mycket så man börjar ju med småsteg till en början.
 
Man ska ju inte jämföra barn för alla är så olika. Och jag är som sagt jätte stolt över Bella. Hon är så stark så skulle inte förvåna mig om att sitta i sin barnstol snart är lätt som en plätt. Det viktigaste är också att man har tålamod, speciellt hon själv. För hon kan lätt bli grinig om inte saker och ting går precis som hon vill. Hon stormtrivs i sin barnstol och älskar att få vara med, så det känns rätt för oss så länge hon ser nöjd ut. Och när hon blir surig/gnällig så lyfter vi upp henne direkt. Fast att hennes gråt kan betyda många olika saker så är det endå bäst att lyfta upp henne.
Jag kommer ihåg i början, eller ja det pågår faktiskt fortfarande. Men speciellt de första gångerna då jag var SÅ försiktig med att mata henne med gröt. Så jag tog min tid, och så fort jag torkade henne på munnen så trodde/tror hon att hon inte får mer mat, så då tjuter hon direkt. Och då får man vara snabb med skeden haha! Och då blir hon lugn igen. Lite hagalen? haha! Nä men det är sött. Och man förvånas varje dag över hur stor hon har blivit, hur mycket hon har utvecklats. Att de första veckorna i hennes liv sov hon 95% och man hade ingen direkt kontakt med henne. Utan bara gnydde när hon ville ha mat. Men nu hörs hon hela tiden, sover litegrann på dagarna annars är det full fart på henne.. Hon sparkar med fötterna, viftar med armarna, snuttar på allt hon tar i händerna, jollrar och snackar .. Det är bara så kul att se, det känns som om det var evigheter sen vi låg inne på BB, fast att det bara är 4månader sen så känns det som om vår lilla prinsessa har alltid funnits hos oss.
Isabella - Vårt allt ♥
 
Här var jag gravid med Isabella, var i slutet av 5månaden här. ♥
 
 


Kommentarer
Johanna - Mamma till Lilly,

Sv; Det stämmer, den var furu från början men vi målade den svart & vit då vi inte alls gillar furu :)

Svar: Sv; Okej =) .. Fast jag såg nu att vi har såna guld hänge som handtag på vår... Men jag vill måla om den! Jag brukar köpa Julas snickerifärg. Vilken använder du? Finns där en färg du rekommenderar? :)
caroline

2013-05-11 @ 21:27:41
URL: http://johannaastenvall.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0