Tand nr 3 & 4 & Öppna Förskolan.

Idag la min mamma märke på Bellas mun när hon skrattade, att två av hennes framtänder där uppe är på väg ut. Och då slog det mig, därför hon har varit helt omöjlig nu på senaste tiden.. Stackaren har haft ont =/ .. Hon har fått Alvedon vissa kvällar för vi har misstänkt att det har varit tänderna och att det har gjort ont. Men nu vet man 100% att det är därför. Så nu när dessa två har kommit fram så har hon fått alla 4 längst fram, dvs dem två där nere som hon har nu, och sen de andra två som är på väg ut. Det sägs att det är dem 4 tänderna som gör mest ont då tandköttet är tunnast där. Så förhoppningsvis blir hon sig själv igen när dem har ploppat ut. =)
 
Nu de senaste nätterna har Bella inte velat sova, hon vill absolut inte missa något. Hon kryper som bara den, och ställer sig upp mot möbler precis hela tiden! Så det är mycket som händer nu i hennes liv, som hon ska sammarbeta på kvällarna/nätterna när hon sover. Och det är väl klart, när man väl har lärt sig något nytt så vill man ju hela tiden göra det, varför sova när jag kan krypa runt och upptäcka allt annat? Lite så är det nog.
Så när hon väl somnar på kvällen runt 20-21, så kan hon vakna till någon gång innan vi ska lägga oss för att hon vill ha nappen. Men sen har de varit dem kvällarna då hon har vaknat och inte velat somna om igen. Och jag tror det är mycket för hennes mardrömmar också, för några gånger har det hänt att hon bara skriker och skriker, öppnar inte ögonen och man får ingen kontakt med henne. LÄSKIGT som fan =/ .. Och sen när hon väl har lugnat ner sig gör vi ett försök att få henne att sova igen, vilket hon inte alltid håller med om, så vi lägger henne mellan mig och Billy i sängen, men nej då ska det lekas, klättras och krypas. Så det är inte så konstigt att man tappar tålamodet ibland och blir helt frustrerad. Så pass frustrerad att man känner för att sticka ut och bara ta någon minut för sig själv och samla energi. Men jag gör aldrig det, för jag vill verkligen finnas där för Bella när hon behöver mig såklart. Fast det är svårt ibland, och det tycker nog alla mammor som fått sitt första barn. Allt är nytt, alla beteende, vad ska vi vänta oss? Och nu vissa perioder som man märkt så är det väldigt mycket på en och samma gång. Nu är det liksom krypning, ställa sig upp och tänder uppe på det. 3 milstolpar kan man väl kalla det?
 
Vi får helt enkelt hoppas på att hon snart blir lika glad och go som hon oftast är. För både jag och Billy säger att hon är en helt fantastisk flicka som är så lätt att ha med och göra, glad, nyfiken, lugn fast även busig ibland. Vilket jag tycker är kul att hon har lite skinn på näsan när det gäller vissa grejer =) .. Vi brukar säga det, att tänk dem som har barn som kanske har kolik? som kanske vaknar flera gånger på nätterna och vill ha mat? och har haft det så sen dem föddes? Ja, listan kan göras lång. Så då känner jag och Billy oss lite "bortskämda" om man kan säga så? för Bella har sovit hela nätterna sen ca 2 mån ålder, vaknat till någon (ibland ingen) natt och velat ha sin napp eller så har hon legat konstigt.. Så då får vi ändå vara tacksamma att hon är så snäll som hon är fast att hon kan vara omöjlig vissa kvällar just nu.
 
Idag var även jag och Bella på Öppna Förskolan här för första gången sen vi flyttade hit. Vi gick dit med min vän Anna och hennes dotter Julia som bara är en vecka yngre än Bella. Vi hade det jätte trevligt, och jag pratade även med en annan mamma som var där. Det blev en massa prat och skratt! Härligt! Och Bella fick leka av sig så det var skönt. :) Ska dit flera gånger har jag och Bella bestämt =)
 
Tog tyvärr inga bilder på Öppna Förskolan, får göra det nästa gång =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0