Fynda.

Det finns väl inget bättre än att fynda fina saker på loppisar? Där finns mycket gamla möbler som har mycket potential och som man kan göra om helt och hållet, men ändå behålla dem fina detaljerna och strukturerna som finns. Dagens möbler som görs är väldigt raka och stela, inte alla men många utav dem. Men förr så gjorde dem möblerna så detaljrika och bastant. Visst, alla gamla möbler har den mörka färgen eller så är det mycket halvmörkt, men om man målar om det i te x svart eller vitt, eller bara slipar och betsar om det så har du en vacker möbel!
Och det bästa av allt är att om du hittar en väldigt unik möbel och fixar om den, såsom ny färg eller vad som, så har du en möbel som ingen annan har. Och det är de som är det roliga med att renovera gamla möbler.
 
Jag hatar många trä slag, såsom ek, björk, bok och framför allt furu! Har haft alla möjliga träsorter, men det är också därför jag idag vet vad jag gillar och inte gillar. Jag vill att möbler ska vara mörka, eller vita! Och med mörka, menar jag så brun betsat som möjligt, så det nästan är svart. Fast ett stort plus är om de gamla trädetaljerna framhävs! Det är ett stort plus!
 
Jag har målat om mycket i mitt liv, och jag verkligen älskar att få ha penseln i handen! Älskar att skapa!
Resultaten blir alltid lika unika och fina.
 
Här är mina senaste loppis fynd. Ni får ursäkta damm och sånt, men jag har inte hunnit torka av det.
Ska ta tag i att fixa denna möbeln när vi är klara med Carpatti bokhyllan =)
 
6 kantigt bord med förvarings lucka. Lampett i guld/brunt. Väggljusstakar i takpannor (cool idé) . Spegel som jag redan hunnit måla svart. Och sist men inte minst, en vit högglansig vit spegel, (det är en nyare spegel men jag är glad för högglans och denna kommer hänga jätte fint på väggen vid matsalsbordet. =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0