Funderingar.

Om man har haft oskyddat sex i några månader och får sin mens endå exakt samma dag som den ska komma, så kommer tankar upp som "Kan jag inte bli gravid" "något fel på mig" Osv.. Exakt såna funderingar har jag nu.

Att skaffa barn nu är inget MÅSTE för oss. Men vi hade gärna velat ha en bebis. Och har då haft oskyddat för att se om det är meningen att få bebis nu. Men jag får min mens varje gång :( Och man blir faktiskt lite besviken och tror att man inte kan bli det.

Jag blev gravid sommaren 07 men gjorde abort. Inget ånger med att jag gjorde det, för de var rätt beslut då. Eftersom jag gick gymnasiet och hade inte varit tsm med Billy så länge.

Nu några år senare känns det mer rätt. Vi har varit ihop i över 4år, gifte oss förra månaden och att skaffa bebis har kommit upp i tankarna ofta nu på sistonde. Och det är ju exakt det allt ska kännas, att det ska kännas rätt!

Och det gör det nu. Men att bli gravid kan tydligen ta lite tid också, så jag kanske bara överdriver eller något, men det är för att jag blir lite besviken som sagt.

Fick iaf min mens idag, och den är inte som den brukar vara. Mer brunaktig och om vad jag har läst på internet så kan det tyda på att man är gravid. Och att få brunaktig mens är bra då. Jag hade ju även mått illa i någon vecka nu, fått ömma bröst, kissar ofta, svullen i magen. Känner fortfarande allt, men nu har jag även lite ont i magen. Men det är ju för mensen, antagligen..

Ush ja, får ser vad som händer. Tog ett graviditetstest igår och den visade negativt. Men dum som jag var, så tog jag det dagen innan jag skulle få mens. Och man ska ju ta den tidigast första dagen för utebliven mens. Men får iaf vänta och se.



Kommentarer
Matilda

Tänk inte så mycket på att ni SKA bli lr VILL bli gravida för då funkar det inte. Det är bättre att koncentrera sig på ngt annat och tänka andra tankar :) Hoppas att det lyckas snart och att man får se en liten kula på dig hehe :) Lycka till gumman Håller tummarna. Kraaam <3

2011-01-06 @ 18:29:10
URL: http://matuuulda.devote.se
beatrice

att blir gravid kan ta upp till ett år även mer. det är bara två dagar i månaden som det finns CHANS till att bli gravid. det är massa annat som ska stämma också, in bara in med den så är man gravid. handlar om hur man mår, vad man äter och en massa annat. fortsätt försöka och läs på lite och ta ägglossningstest så blir det nog enklare. det är inget fel på er, det är vanligt. att du har gravsymptom kommer ifrån att du gärna vill ha det så då skapar kroppen det även om du ej är gravid. lycka till!!! =)

2011-01-06 @ 18:51:12
URL: http://beaottosson.blogg.se/
Josse

Använd dig av ägglossningstest så du vet EXAKT vilken dag du har ägglossning, är ju endast de dagar det funkar att bli gravid. Testa clearblue-testerna, skitenkla! De hade vi och lyckades första gången! :) lycka till! <3

2011-01-07 @ 16:46:30
URL: http://mariajosefinececilia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0