julklappar

Eftersom älskling inte får sina pengar nu förrän imorgon, så blir det julklappshandling nu i veckan, eller ja såklart innan torsdag, haha! Så då beger vi oss till Väla och lite sånt och kollar runt lite. Ska bli så mysigt, älskar att köpa julklappar, sen att packa in dem och allt det där. Hihi.. Mamma frågade mig nu också när vi pratade i telefon om vad jag önskade mig, alltså många vill ju knappt köpa julklappar till varandra bara för att man är inget barn längre. Jag tycker att alla ska ha julklappar, kanske inte lika många som ett barn får, men iaf en present skadar väl inte? Det är tanken som räknas, så om man får en dyr parfym eller ett billigt halsband kvittar, för det är tanken som räknas. Men jag vill iaf att alla ska få något. Fast i år blir det inte riktigt så, för att många i släkten vill bara köpa till barnen. Så ja.. Förutom mina föräldrar för dem köper till mig också, hihi..
Har också börjat inse nu att julen blir inte alls som den var när man var liten. Man fick 20juklappar från sina föräldrar och man var mer insatt i det hela med julen. Tyckte det var SÅ roligt varje år. Men nu har man blivit äldre och plötsligt så minskar antalet julklappar och julstämningen. Det är svårt ibland att acceptera att man inte får det lika bra som man en gång hade det. Och många säger att julen handlar om barnen.. Är det verkligen så? Jag tycker att julen är för alla. Jag vet inte, kanske är jag lite barnslig nu när jag säger såhär, men som sagt det är svårt att tro på detta. När man en gång var så bortskämd med flera julklappar och allt var så spännande och kul. Det kanske låter dumt och barnsligt men jag vill faktiskt ha samma känsla som barn tills jag blir äldre. Kanske inte att jag ska få 20-30 juklappar, men något iaf. För att hålla julstämningen i liv. Sen så är jag en sådan person också som älskar att ge! Jag älskar att köpa juklappar och presenter till andra. Vi alla vet att när vi frågar våra föräldrar och mormor och morfar osv vad de önskar sig, så säger de - ingenting. Men när vi väl köper något riktigt fint så blir dem så otroligt glada, så man nästan väcker barnet i dem. Om ni förstår vad jag menar? Dem äldre intalar sig själva att de inte vill ha något och att julen är bara en massa stök. Men en julklapp kan verkligen förändra allt. Det bor ett barn i alla och den kommer fram förr eller senare. Inte som beteendet men känslan man hade när man själv var ett barn dyker fram.

Vad tycker ni om julen?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0