Middag.

Har precis lagat middag och ätit med min man. ;) .. Jag gjorde fiskpinnar, potatis, sås och grönsaker, det blev jätte gott! Det var faktiskt ett tag sedan man åt det, så det var på tiden hehe :)

Någon mer än jag som inte är helt kunnig när det gäller middagar? Jag kan ju en del, men man tröttnar ju! Sen om man ska göra något man aldrig lagat innan så är man nervös för att det ska bli kasst. Så då struntar man i att göra något, och gör istället en middag man kan. Och om man kollar på recept så är det alltid såna värstings middagar som tar 2h att göra. Ja, såna middagar gör man när man ska äta något fint med sin familj eller vänner.
Men en helt vanligt dag då vill man kanske inte spendera så lång tid i köket, sen inte bara det. Man vill laga dessa stormiddagarna ibland, så man inte tröttnar på det. Vad ska man göra för middag då? Vilka rätter är lagom svåra? och tar inte så värst lång tid?

Ni får gärna komma med förslag! =)



Kommentarer
beatrice

finns massa bra hemsidor för o kolla upp sånt :) tex recept.nu eller tasteline.com . jag brukar hitta massa goda recept där. testa sök lättlagat. och det är värt att skämma bort sig med en brakmiddag ibland, då känner man sig extra duktig :) be din pojkvän hjälpa till så blir det lite enklare också, o inte lika mycket att göra själv.

2010-08-22 @ 18:25:37
URL: http://beaottosson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0