Uppblåst mage - vad ska jag göra?

Jag tänkte tipsa er som har en uppblåst mage vad ni ska göra för att det ska bli bättre. Att ha en uppblåst mage kan vara olika orsaker, men för mig var det mjölk. Jag har druckit mjölk i hela mitt liv, men NU säger magen stopp för det. Vad jag har läst runt på internet säger många att det vanligaste av att ha en uppblåst mage är för att man kan vara laktosintolerant, och det menas då med att man får jätte ont i magen och en massa annat, och inte bara en uppblåst mage. Men för att jag skulle vara säker så slutade jag dricka mjölk, och min uppblåsta mage gick ner rejält, och nu är det såhär också att många utav oss tjejer har putmage, och det är ju helt normalt. Vi alla har ju inte samma kroppar. Men iallafall, jag slutade med mjölk, men dock inte mjölk i vissa saker jag åt. Utan bara vanlig mjölk. Jag drack tee, pepsi max, vatten istället för mjölk. Och nu så fort jag dricker mjölk får jag faktiskt lite ont i magen och den svullnar även upp..

Det låter helt mysko, om man är laktosintolerant så borde man veta det då man får jätte ont i magen och ja, man får gå på toa väldigt ofta. 

Men det enda som händer mig när jag dricker mjölk är svullen mage.

En dag ska jag kolla upp det, men eftersom min mage fungerar bra sålänge jag skippar den där mjölken.
Men som sagt, kan fortfarande äta mat med mjölk i.

 Och som jag skrev tidigare, att ha uppblåst mage kan vara utav olika orsaker, det kan också vara att man inte tål något man äter, och det är då kroppens sätt att reagera. Så kolla upp dig om du vill vara 100% säker, detta är bara mitt tips. Man kan ju alltid prova att sluta dricka mjölk ett par dagar, och om det inte funkar ring en doktor och boka tid.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0