Fredag.

Då var det fredag, skönt som tusan. Plus att man är ledig från skolan, eftersom det var Kristi himmelsfärds dagen igår och idag var det en klämdag. Sitter just nu hemma hos mina föräldrar och pratar lite, tänkte även läsa ut den första Twilight boken nu snart, har inte mycket kvar. Så att min mamma kunde låna den, för hon älskar att läsa böcker. Så jag sa till henne att hon kunde låna denna. Jag köpte även andra boken igår, för jag vill fortsätta läsa dem, även om jag har sett filmerna. Så vill jag även läsa böckerna, fast jag undrar om man vågar läsa 3an och 4an innan filmerna? kanske man fördärvar det? eftersom jag hellre ser på filmerna, sen läser böckerna. Så jag får se vad jag gör. Den nya Twilight filmen Eclipse har Bio premiär den 30 juni, så får dra ut på denna andra boken så jag har något att göra tills den nya filmen kommer ut, haha. :)
Det var likadant med Harry Potter, jag såg såklart filmerna först, sen läste jag böckerna, eller ja, jag har inte läst alla böcker, för jag tycker dem är lite tråkiga. Så ja, Harry Potter böckerna var ingenting för mig. Men filmerna är super bra och är absolut en favorit för mig. Men när det kommer till Twilight böckerna, är jag inte ett dugg besviken eller uttråkad när jag läser dem, jag tycker dem är skit bra! Nu har jag som sagt bara läst ut 1an snart, så jag hoppas såklart att de andra är lika bra. Jag tror att Twilight böckerna är roligare att läsa, (om man kan säga så) för att den är inte så detaljerad som Harry Potter böckerna, alla dessa konstiga ord och händelser som händer i Harry Potter blir väldigt utdragna och långtråkiga i boken, men i Twilight böckerna är det inte så, utan det är mer lättläst om man säger, inga svåra eller konstiga ord. Ja, det låter kanske lite konstigt. Men det är iaf så jag tycker. =)


Vilken är din favorit?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0