7 veckor.

Igår blev vår lilla flicka 7veckor gammal! Och man ser hur hon utvecklas från vecka till vecka vilket är helt underbart att se. Och hon växer också den lilla tjejen, för vi var på BVC i torsdags och då vägde hon 3260gr och var 50,5cm lång. Så himla kul att se varje gång att hon har gått upp och även växt. Nu ska vi inte dit igen förräns den 19e februari och då ska en läkare göra en kontroll, en sådan läkar kontroll som man gör nu när dem är mellan 6-8 veckor. Och då får vi hoppas att allt ser bra ut som förra gången läkaren tittade på henne när vi åkte hem från Neonatalavdelningen.
 
Annars händer det inte så mycket för min egna del, det står stilla om man säger haha! Älsklingen började jobba igen slutet på januari och det känns fortfarande konstigt att han inte är hemma lika mycket längre. För det är väldigt tufft att vara ensam hemma med sin lilla flicka och sköta allt. Även om det är underbart att få vara med henne hela tiden, så måste man ibland få sin egna tid. Jag tycker faktiskt det är för jäkligt att inte båda föräldrarna kan vara hemma och sköta sitt barn. Jag menar, varför är det bara en av oss? Lilla Isabella behöver oss båda, eller man kan säga att vi alla tre behöver varandra.
 
Och nu dem 3 första månaderna sägs det vara tuffast, och då tycker jag personligen att bägge föräldrarna ska vara hemma tillsammans med sitt barn den tiden. Så man har chans att lära känna barnet, hjälpas åt och ta hand om varandra. Men nejdå! Antingen mamman eller pappan får vara hemma med sitt gemensamma barn.
 
Blir faktiskt sur när jag tänker på hur sjukt det är... Men vad ska man göra?
Aja, bjuder på en otroligt söt bild på vårt lilla underverk! <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0