Förkylning/Sömn/Kalasfunderingar/Öppna förskolan.

Dessa satans förkylning går aldrig över... Billy är frisk och Bella är också frisk dock fortfarande lite små gnällig ibland men det är för tänderna.. Men jag känner mig inte på topp alls, och har inte gjort det nu på ett bra tag. Illamående, huvudvärk, yrsel, ont på lite olika ställen, svullen på ena sidan av halsen, ont i tandköttet, och så fort man bäddar sängen eller leker lite med Bella så rinner näsan.. Annars är jag pigg och så, men det är så jobbigt att ha någon sorts infektion/virus/förkylning i kroppen som inte vill försvinna men som heller inte verkar bli sämre, *peppar peppar* så det står mest stilla. Men får hoppas det försvinner snart! För har en del som ska göras! Och sen är det inte världens lättaste att ta hand om en sprallig och aktiv liten tjej när pappan är iväg på jobb hela dagarna. Fast vi får göra det bästa utav det, hade bara önskat att hon hade uppskattat att se bra Disney filmer lite mer, istället för att kolla några sekunder då och då. Hon sitter fint hos mig, tittar en stund, sen ska hon ner på golvet för att antingen leka lite med sina leksaker eller ställa sig upp mot sakerna här och gå. För att gå runt vårt soffbord här hemma är det bästa hon vet! Hon har alltid värsta smilet på läpparna när hon står där och vickar på rumpan och bankar händerna ner på soffan. Söt som fasiken är hon! haha!
 
när hon var sjuk så sov hon dåligt på nätterna och vaknade oftast med feber och var helt hysterisk. Tack och lov att det har försvunnit nu och hon har blivit frisk sen ett tag tillbaka nu, men en sak som verkar vara kvar är sömnen. Jag tror att när hon var sjuk har orsakat någon sorts obalans i hennes rutiner, För hon har vaknat nu i minst 3 dagar på nätterna och vill ha mat, och det slutar oftast med att hon ligger hos oss i sängen, som inte är en bra idé egentligen, men man är inte så pigg på att resa sig upp och bära henne i hopp om att hon fortfarande sover när jag lägger ner henne mitt i natten, så det har blivit att hon stannar kvar hos oss. Jag ogillar det för jag är rädd att det blir en vana för henne, men samtidigt är det så skönt att ha henne hos sig för hon är så mysig. I natt blev det en riktig mysstund i sängen, jag och Billy höll om varandra medans Bella sov sött i mellan oss. De somnade såklart om jätte snabbt medans jag låg upp i nästan 2 timmar och kunde inte somna.. Varför har jag såna problem att somna nu för tiden? Jag brukar aldrig ha de problemen, speciellt inte när jag var gravid för då kunde jag sova hela tiden, och jag somnade på två röda sekunder. Aja, får hoppas det blir bättre på den fronten också.
 
Funderingar/tankar kring Bellas 1års dag som faktiskt inte är så lång borta nu! (vart tar tiden vägen?!) och det är så himla roligt, att välja färg tema, inbjudningskort, tårta, vem man ska bjuda, vad man ska köpa för presenter, allt det som hör till kalas. Många är emot att man ska ha det så stort när det gäller en 1årings födelsedag, att färgtema och sånt tassel är onödigt, men jag är inte så tråkig. För jag är en människa som älskar att ha bjudningar, tycker om att piffa upp det här hemma, bjuda på något gott, träffa folk, visa vårt hem (som jag inrett så fint =) och sen är 1års kalas stort! Speciellt för min lilla flicka som förtjänar världens bästa kalas! Att hon har den dagen funnits i våra liv i ett helt år som vi är så tacksamma för, även om det bara är 1 år så känns det ändå som att hon alltid har funnits i våra liv. Det är väldigt svårt att tänka tillbaka till den tiden då det bara var jag och Billy, hur mycket som har förändrats! Att man har blivit vuxen, skaffat familj, det är så himla underbart!
 
Det vi har ringt och kollat är tårtan, för vi ska ha en special gjord tårta, och stället jag ringde till sa att det var inga problem med egna önskningar, och priset var jätte bra också så vi har bestämt att beställa tårtan hos dem. Jag har även kikat runt på internet på lite kalas dekorationer. Och jag har även skrivit önskelista som jag ska lägga i inbjudningskorten. Temat på kalaset är inte så svårt, hon är vår prinsessa så såklart blir det Disney Princess =)
 
Igår var vi även på Öppna Förskolan, då man kunde boka en tid för sitt/sina barn kunde bli fotade, så jag skrev upp mig direkt när jag fick syn på lappen som hängde där, och det var jätte kul! Hon fick sitta på en pall med en mjuk filt medans fotografen gjorde allt i sin makt för att få Bella att skratta och titta mot henne, det var inte världens lättaste då hon var både hungrig och trött, men när vi alla hjälptes åt och försökte hitta nya sätt att roa henne på lyckades vi få 3 jätte fina bilder på henne. Och man fick en lapp med sig hem där det stod deras hemsida som man skulle logga in på och beställa bilderna. Så det gjorde jag direkt när jag kom hem, får hoppas de kommer snabbt!! =)
 
Oj, vad mycket text det blev här, men det är alltid skönt att skriva av sig.
Nu strax blir det sängen, gonatt!
 
(fotona från fotograferingen, kunde inte få bättre bilder från hemsidan så dessa får duga)
Så otroligt söt!!)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0