Är det inte konstigt?

Idag har jag vaknat på fel sida det erkänner jag, så ta mitt inlägg med en nypa salt, eller lite mer.
Jag sätter på radion, gör frukost till mig själv och blir direkt irriterad då jag får höra Timbuktu - Flickan och Kråkan, för att han absolut INTE kan sjunga! En av de värsta låtarna jag vet är just den. Och sen kommer en annan kass låt, den där Miss Decibel, i texten säger han "Jag älskar dig för du har gjort mig till en fucking star" Någon som såg ett svärord? Fucking.... Hm.
Jag kommer ihåg när James Blunt - Beautiful kom ut på radion och han fick redigera den med "Fucking High" till "Flying High" varför? Hur kommer det sig att det är bara vissa artister som får sjunga med svordomar?
Där finns många fler artister på radion som har opassande ord, inte för att jag bryr mig om just svordomar, utan för att originalet är originalet, varför ska vissa ändra på sina texter medans andra inte behöver det?
 
Ja, det är i alla fall något jag stör mig på! Och sen att radion jämt och ständigt spelar samma skit låtar om och om igen.. Så dem fastnar inte bara i huvudet och man lär sig texten, utan man blir även sur på sig själv för att man sjunger med i låtarna.
 
Men nej, jag är inte bitter.


Kommentarer
millan

det där med svordomarna KAN ha något att göra med att Sverige är mer acceptabelt med det, medan england och USA nog inte är det. Och lägg märke till att det varit utländska artister som oftast fått ändra i sina texter :p

2013-10-16 @ 09:45:58
sarah

Lyssnar ofta på radion på väg till jobb. Hatar mitt liv varje gång eftersom dem precis som du skriver.. spelar samma jävla SKITLÅTAR om och om igen.

2013-10-17 @ 00:35:37
URL: http://barasarahhh.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0