Fredagen den 13e.

Gokväll, idag har och är det den fredagen den 13e, hoppas alla har varit rädda om sig idag. :)
Själv har jag och Bella bara varit inomhus och hängt så det har inte hänt så mycket.
Min kära mamma stannade här över natten från igår till idag så vi hade mycket mys här hemma. Och hela huset är helt upp och ner här, speciellt då när jag och mamma skulle möblera om här lite, det blev katastrof så vi ändrade tillbaka det som det var. Haha! Men kul hade vi i alla fall. Men även om möbleringen inte blev som vi hade tänkt oss så har jag funderat fram och tillbaka på hur jag egentligen vill ha det, och som Billy brukar säga "Du ändrar dig snart igen" och han säger det med en lite arg ton, då han är så trött på mina idéer och hit och dit, men visst jag kan förstå honom, det är inte lätt att bo med en person som jämt och ständigt vill förnya sig, men som samtidigt försöker göra ett fint och hemtrevligt hem till oss. Och efter långt om länge brukar han förstå och när saker och ting är klara så brukar han oftast hålla med om att det var rätt fint ändå. Så varför skulle jag ha fel denna gången?
 
Som det ser ut nu, så har vi ingen tv bänk, den såldes idag då jag inte tyckte den passade in längre. För jag har nu bestämt mig för ett nytt färgtema i vardagsrummet. Så hälften av mina ek möbler finns att köpa på Blocket numera. Det jag behöll av Ek möblerna är vitrinskåpen och matbord med de 6 tillhörande stolarna. För Billy tycker om Ek, så jag sa att vi kunde ha det i köket. Så gör jag vid själva soffhörnan om man säger.. Och det gick han med på, men jag kan säga såhär, han har inte sagt många ord ikväll, jag tror han sitter och tänker "herregud, ska jag dra härifrån? eller ska jag sparka ut henne?" men han gör inte det såklart.. Inte än.
 
Jag har en bra ursäkt till varför jag är så rastlös här hemma. Jag är MAMMALEDIG, vad ska jag möjligtvis göra en hel dag? en hel vecka? en hel månad? Under tiden jag tar hand om Isabella har jag händerna fulla och har inte så mycket tid just då, men när hon leker fint på golvet med sina leksaker, eller när hon sover. Så sätts mitt huvudkontor igång, jag tittar runt lite på internet och ops, där var något om heminredning, eller när man går ut på Facebook, ops där kom en reklam från Jotex om ett par snygga gardiner.. Ja, då är det väldigt lätt att man klickar sig in där och börjar drömma sig bort. Och som många andra vet, när man väl börjat ändra en sak, så blir det oftast att man ändrar allt det andra också.
 
Så ser läget ut just nu, och jag försöker få lite inspiration samtidigt som jag tittar efter lite möbler. Vi har väl bestämt oss till 99.99% att det blir en tv bänk från IKEA med namnet Bestå. Och jag vill helst ha det i högglans vit. Och ett matchande soffbord. Fast soffbord hade IKEA inga som fall mig i smaken. Ouh!
För att göra denna text kortare, så har ni lite bilder på min Önskelista?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0