KATASTROF

Just nu sitter jag i min säng och skriver, älskling ligger riktigt tätt intill mig vilket gör det svårare att skriva och få plats i sängen, men jag ska endå skriva ner allt som har hänt de senaste dagarna.

Iallafall, i veckan har jag hållt på mycket med mitt hår, jag har velat ha det blont, eller nja, inte vitblond, utan mer mörkblond och lite ljusare slingor i. Men efter jag har slängt ut typ 200kr på färg så gav jag upp. När ska jag inse sanningen? - jag är inte typen som passar i blont. Jag är brunett typen. Hur många gånger ska jag försöka intala det till mig själv, iaf.. Jag struntade som sagt i det blonda, och gav mig in på det bruna igen. Och jag är hur nöjd som helst med min nya hårfärg, lite olika skiftningar i det, och så är det lite halv mörkt brunt. Riktig cool färg fick jag, använde mig utav Mood Guldbrun, men istället för att få det där guldiga i håret, så fick jag lite rött. Det syntes rätt mycket i ljuset. Så nja, blev ju inte riktigt hundra där inte. Så jag dränker mitt hår i hårinpackning, låter det vara i en halvtimme plus att jag fönar det en stund. Sen så sköljde jag av det, och resultet blev skit bra! Det röda gick bort, kanske liiite kvar, men skit i det. Huvudsaken var att mitt hår blev lite ljusare, för innan såg det ut som mörkmörk brun, och det ville jag inte ha. Så resultatet blev jätte bra efter hårinpackningen. Man kan även använda Head & Shoulders shampoo och låta det vara i håret ungefär en timme, föna en stund sen skölja av. Men man ska vara försktig med tiden, för det kan ju bli mycket ljusare. Om man har otur.  Och nu använder jag mig utav Wella hårinpackning, finns ju dem som är bättre och kan "avfärga" sitt mörka hår mer.  Men som sagt, jag blev jätte nöjd med mitt hår nu. Så grattis till mig, eller något. Såg precis att min söta kejse Lazee ligger på min huvudkudde, så nu kan jag inte luta mig tillbaka, haha!

Nogpratat om mig och mitt hår. Idag har jag, Billy, mamma och pappa varit i Malmö och hämtat upp min bror Andreas och hans flickvän Amna. Som har varit i Tunisien sen förra måndagen.  Och jag kan ju säga som såhär - resan kunde varit MYCKET bättre! De skulle bara vara där i en vecka, dvs dem skulle kommit hem i måndags denna vecka. Men stackars Amna fick magkattarr (stavning?) på fredags natt så hon blev inlagd på sjukhuset på lördagen.  Hon hade känt av detta med magkattarren sen tidigare, men eftersom de bara hade kryddiga maträtter där nere i Tunisien så blev det mycket värre. Så hon låg på sjukhus i 5dagar med jätte ont i magen, feber och varit jätte ledsen för hon ville bara hem. Min snälla bror var vid hennes sida hela tiden och köpte medicin hit och dit. Och inte bara det, personalen på sjukhuset kunde inte ge min bror en säng brevid sin flickvän eller ngt, så han satt och sov på en stol utanför rummet, hur sjukt är inte det? Efter andre dagen fick han en säng iaf, men fick betala 390kr/per dag. Och sen folket där pratade bara Arabiska och Franska, vissa kunde några ord på engelska, så där var ju ett stort minus i det hela. Dem förstod ju inte ens vad dem sa. Och där kom dem med hur många olika tabletter och sprutor och proppa i henne. Och hon blev nästan dåligare också när hon hade tagit dem, men personalen sa att hon skulle äta dem hela tiden. Typ dem lyssnade med ett öra och ville inte bry sig om vad Amna hade att säga. Iaf, mardrömmen var nästan över då de fick en annan nyhet, att kostnaden för sjukhus och allt stod Amnas hemförsökring för. Däremot fick inte Andreas något gratis, bara för att han var frisk och var hennes sällskap? - ofta man lämnar sin flickvän i ett helt annat land? nej, tror knappast det! De lyckades däremot få ett intyg på att Andreas inte skulle betala något för sjukhus kostnaden för sig själv, då han var sällskap till Amna osv. Sen så sa personalen att hon inte var tillräckligt frisk för att resa förrän på fredagen även om hon kände sig rätt bra, men så iaf. Andreas och Amna ville bara hem, oavsett vad! Så de lyckades få ett flyg hem till Sverige för typ 6000kr, eller rättare sagt flyg,mellan landa, flyg, mellan landa, tåg, de reste i över 12timmar. Så de var helt slut när vi hämtade upp dem. Vilken mardröms resa var inte detta?Haha! Sjukt!! Och en sak till, när dem skulle resa från Tunisien så sa dem att Amnas biljett var Andreas biljett också, att de bara hade en biljett. Självklart blev dem lite osäkra, men då sa dem bara på flygplatsen att det var ingen fara. Så de flög till första landet, lilla landet Luxemburg där dem sa att Andreas inte fick resa visare pga att han inte hade någon biljett. Så då fick Amna ringa till hennes pappa och förklara då vad dem hade sagt. Så då fick dem betala en resa till för 5000kr som Amnas pappa lade ut, och då äntligen blev det lättare med allt. De kom äntligen hem till Sverige, halv 7 på kvällen kom dem båda ut från centralstationen i Malmö med ett stort leende på läpparna. Och vi alla blev så lättade och kramade varandra. Sen åkte vi alla vidare till Markaryd för att lämna av Amna och Andreas hos Amnas föräldrar. Då hon fortfarande bor hemma, iaf tills augusti då Andreas och Amna flyttar ihop. När vi kom fram till dem, så pratade vi såklart om resan, vi åt middag, efterätt och ännu mer prat om resan. :)

Ja, det var nog allt jag ville skriva av mig idag.

Kramiis!



Kommentarer
Jelly

Hejsan! Såg ditt rop på hjälp i sidan där man kan få hjälp med att designa sin blogg... tyvärr måste jag säga att jag har samma jäkla problem som dig!! Har ingen profilbild! aghh

kanske inte var så givande kommentar men det känns ändå bra (på någotvis) att det inte bara är jag som inte kan.

:)

2009-07-10 @ 19:46:00
URL: http://superjelly.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0