Funderingar & drömmar.

Idag har man sovit ut, gick upp för drygt två timmar sen slängde i mig några mackor och drack en kopp te, medans jag såg på tv. Och när man väl sitter framför tv,n så kan man knappt sluta titta, för nästan alla komedi serier är nu, te x Jims Värld, haha.. Den är rätt rolig faktiskt.

Jag kommer ihåg förr, jag kollade alltid på Vänner, Fresh Prince In Bel Air, The 70´s show, Nanny och en massa andra. När man då var sjuk och stannade hemma från skolan, då räddade dessa och många fler program dagen. Då hade man kul iaf, haha. Och sen så blev det att man sluta följa det för att man blev upptagen med så mycket annat. Och nu på sommarn blir det oftast att man ser dem gamla avsnitten igen, då de går om och om igen hela tiden typ.

Ett annat program jag älskar är dock ingen komedi serie, men det var Top Model, älskade det programmet. Då jag själv var så intresserad av modell yrket, är faktiskt det fortfarande. Men hur stor är chansen att bli det? Eller ja, att bli modell kanske inte är super svårt. Men att bli världskänd på det är nog lite svårare och inte för att glömma tuffare, mycket tuffare. Modeller har ju verkligen en stor press på sig, och många utav dem ser inte kloka ut, te x på cat walk, de är så tunna.. Men det är så det ska vara där, sen vanlig modell i tidningar eller så, där behöver man inte vara så smal. Jag har nog aldrig förstått varför cat walks modeller ska vara så jätte smala? vet ni? Men även om de är så smala så avundas jag dem, för just deras ork, press och allt annat de medför. Men inte deras livsstil, att de inte får äta vad som helst, det hade jag aldrig orkat.

Men det är ju så, en dröm är ett jobb. Man måste antingen satsa allt man har eller så glöm det. Typ!
Jag har haft många drömmar om vad jag ville bli ända sen jag var liten, när jag började se Harry Potter ville jag bli skådespelerska och vara med i filmerna, sen när jag såg andra skådespelerskor såg jag att även dem kan vara modeller inom vissa kretsar. Och att många av dem sjunger också. Och en del utav dem har sitt eget klädesmärke eller vad som helst. Så det är ett utbrett yrke. Man kan både synas, höras och köpas (klädesmärket då)

En annan dröm jag har haft länge är att flytta utomlands, för allt är ju större i Amerika te x, och om man har tur så lyckas man. Och om man inte lyckas, då har man iallafall försökt. Man kan ju inte sitta hemma och tänka för sig själv "Det kommer aldrig hända mig" då vet man inte det förräns man försökt. Precis som jag skrev lite längre upp, hur stor är chansen? den kanske inte börjas så stort men det kan ju alltid växa? Och nu menar jag att bli en världskänd modell, och att bli det är jätte tufft och svårt skulle jag tro. Men man börjar alltid någonstans sen bygger man på.

Man kan också känna sig stolt över att "jag har försökt, jag var där och jag slog järnet"

Det var likadant när jag sökte till Idol förra året, jag visste att jag kunde få ett nej, men kanske också ett ja.
När jag väl stod där och sjöng, så nickade den ena "ja" men den andra var inte lika säker.. Och olyckligtvis var det bara hon som bestämde och sa att jag inte var redo för det ännu. Man såg ju också att killen brevid blev lite chockad.. Men allt gick så snabbt och jag gick ju ut direkt. Men jag var sååå otroligt stolt över mig själv. Tänk att jag sjöng inför en jury (låtsas jury) kallade dem sig. Och jag som vågar knappt sjunga inför min familj?

Men ja, att våga göra saker och tro på sig själv är det viktigaste. Ingen kan tala om för just Dig om vad du ska göra, vad du ska tro på, det är dina drömmar och din vilja.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0