Godmorgon.

Godmorgon, haha! Nej jag har inte sovit tills nu. Vaknade för någon timme sedan, så skönt att sova uut! Jag har ju påsklov denna vecka, hade dock inte velat ha det. Eftersom jag har så mycket att göra i skolan, så jag njuter inte riktigt av detta lovet.
Idag hade jag tänkt titta runt i lite fler affärer i spaning på att hitta en ny vårjacka, måste ha! Fast att det är väldigt dystert ute och solen har inte visats på två dagar så känner jag endå inte för att ha värsta vinter jackan på mig, dels för att det blir för varmt, sen också för att jag är trött på vinter jackorna, har gått med dem hela den här vintern (istiden) så nu får det vara nog. Vårjackan ska på och inte väntas in. Jag tror faktiskt att dem flesta har tröttnat på de tjocka jackorna, vantarna, halsdukarna osv, och inte bara jag? Just nu är jag så glad att sommartid har äntligen börjat, snart är det april månad. Och att vårtecken börjar synas lite här och var, trädens knoppar börjar synas, graderna stiger smått, blommor börja växa fram på marken, och man kan äntligen gå ut i t-shirt/linne utan att frysa. Åh, vad jag längtar efter vår och sommar! Precis som Gyllene Tider låten, - För hela året har jag väntat på, Juni Juli Augusti, allting verkar lättare då! Och det stämmer, allt blir lättare på sommaren, man blir gladare, mer spring i benen och bara njuta av värmen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0