En snygg sminkning.

Här visar jag er steg för steg en sminkning som kan framhäva ögonfärgen en hel del.


Max Factor - Löspuder
Loco Base Repair - Super bra mot torr hud och läppar
Max Factor - Foundation
Maybelline - Mascara, en tjockare och en smal borste.
Rouge - H&M
Isa Dora - Eyeliner (svart)
Silver/ljusblå ögonskugga - H&M
Sminksvamp
Stor tjock smink borste.
Ögonfrans böjare.

BAS. Foundation och löspuder.

Pensla på ögonskugga på ögonlocket, lite under ögat och en rätt stor klick vid ögonvrån.
Det lyser upp jätte mycket då.

Jag värmer ögonfrans böjaren med hårfönen så den blir lite varm, den böjer väldigt bra då!
Sen kletar jag på mascaran, tar extra månge gånger så dem bli riktigt fyllda. En sak man kan också göra för att få lite extra större ögon är om man tar lite eyeliner längst ut på ögat och drar ett litet böjt streck. Man får även lite mer fylligare ögon på något sett med det. Jag som har så stora ögon behöver egentligen inte göra det strecket men testade litegrann.


KLART! Dock fick jag knappt dem bra'a detaljerna med den dumma blixten :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0