Home.

Kom hem från utbildningen nu för ett tag sedan, det har varit en väldigt dryg dag faktiskt! Och jag har blivit lite på dåligt humör på grund utav vissa människor, även från några som jag aldrig trodde skulle sjunka så lågt! Men iallafall, nu sätter jag det åt sidan för snart ska jag och älskling sticka till badhuset och simma. :)

Jag är faktiskt inte den människan som folk kan tro dem kan gå och spotta på! Jag står heller inte kvar och tar emot en massa skit, och jag ger definitivt tillbaka! Om inte lika mycket så dubbelt så mycket.. Jag tycker inte om när man behandlar folk olika, speciellt inte folk som ligger en nära. För jag är en egen individ och får tycka vad jag vill! Och jag är en sådan person som säger vad jag tycker och tänker, för det mesta! Ibland får man kanske tänka sig för innan man säger något som kanske kan misstolkas eller sägas på fel sätt. Vill såklart inte såra andra människor utan nu menar jag bara att man delar med sig sin egna åsikt! Och man får helt enkelt respektera det, precis som jag respekterar deras åsikter.
Folk idag har nog väldigt svårt att visa respekt och ska alltid leka besserwisser, för dem tåler tydligen inte att dem själva har fel eller att någon annan tycker inte likadant. Det är ju bara att gilla läget, vi alla är olika och vi har olika åsikter, men däremot kan man respektera det istället för att få någon annan känns sig kränkt på något sätt. 

Till exempel om jag säger att jag älskar mitt land, det betyder inte att jag är rasist! För man får väl tycka om sitt hemland precis som alla andra? Och sen om någon färgar sitt hår oranget så säger inte jag att det är AS FULT utan istället så säger jag att det är inte min stil men att jag inte bryr mig om någon annan har det. Ja ni förstår nog vad jag menar.. Vi alla har rätt till vår åsikt, men att man kan säga det på rätt sätt så att ingen blir sårad!

Ja, det var nog allt! Nu ska vi sticka iväg och simma simma simma. Kanske hittar jag Nemo? ;o



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0