Mischa

Mischa hette vår lilla katthona, som var även min lilla prinsessa. Vi stormtrivdes med Mischa, hon var en sån fin, mysig och go katt. Hon betedde sig även som en dam, tvättade sig ofta, och var fin i kanten. Detta var när jag bodde hemma, sen så flyttade vi till ett hus med en liten utegård och på sommaren så råkade hon rymma iväg, då hon inte var en utekatt så blev vi så oroliga.. Vi blev även jätte ledsna och trodde aldrig att hon skulle komma tillbaka, så vi skaffade Lazee, en kattunge vi köpte för att ha någon att mysa med och försöka minska saknaden efter Mischa.. Lite mer än två veckor senare dyker hon upp! Eller rättare sagt vi hörde att någon jamade ifrån ett skjul, så vi alla stack ut för att se om det var Mischa, och det var det! Vi blev helt överlyckliga, och Mischa fick då även acceptera att vi hade en annan katt. I början gick det inte så jätte bra, men med tiden blev de rätt bra vänner. 

Efter några månader när jag och älskling flyttade till eget så parade Mischa sig med en hane, för vi ville så gärna ha kattungar. Då Mischa var en sån underbart fin katt, så visste vi att hon skulle få vackra kattungar. Vi trodde inte att vår hankatt Lazee var könsmogen, men han parade sig med Mischa en gång utan att vi visste om det. För i kullen fick vi sex kattungar, och en utav dem blev svart/brun/vit/röd. Mischa var en fantastisk mamma och skötte sina barn jätte bra. Katthanen vi tog in för att paras med Mischa hade vi inte här hos oss mer än just den dagen då de parade sig. Men Lazee tog hand om kattungarna precis som om alla var hans egna. Han var helt fantastisk också! När kattungarna blev stora och självständiga blev Mischa lite konstig. Ville vara för sig själv, och betedde sig konstigt ibland. Hon var fortfarande kelen mot mig och älskling. Och hon tvättade även sina barn då och då när de kom till henne.. Men eftersom hon egentligen är en ensamkatt så trivdes hon bäst med bara mig och Billy.

Vi bestämde oss för att sälja henne, till någon som kan ge henne full uppmärksamhet. Även om det gjorde SÅ ont att bli av med henne, så ville jag bara hennes bästa! Har gråtit hur mycket som helst över det och saknar henne enormt!

En barnfamilj var intresserad utav Mischa, och kom hit till oss för att hälsa på och träffa henne. Dem föll pladask när dem såg henne, för hon är ju så vacker! Vi kom överens om att vi kunde komma till dem och hälsa på, för vi ville inte bryta kontakten med Mischa, då hon betyder så mycket för oss.

Nu lite mer än ett halvår sedan har vi fortfarande inte fått komma dit och hälsa på henne. Senast igår var vi i området och tänkte vi kunde ringa och fråga om vi fick träffa henne.. Men nej, hon tyckte inte det var någon idé. Eftersom den dagen vi sålde henne, så saknade jag henne direkt. Och dagen efter åkte vi hem till dem för att titta hur Mischa hade det.. Men hon såg ut som att hon saknade oss riktigt mycket, och det smärtade ordentligt! Jag sa då att jag inte kunde sälja henne, så hon fick åka hem till oss igen. Men så fort vi kom hem och hon fick se sin ena kattunge och Lazee så blev hon lite sur och betedde sig fortfarande konstigt.. Vi beslöt oss då att ringa tillbaka till barnfamiljen och säga att de kunde få tillbaka henne.. Men bara om vi kunde komma och hälsa på. Och då sa dem ja. Men nej, vi har fortfarande inte fått komma dit. Dem kommer bara på en massa ursäkter!

Det fula är också att Mischa var ingen utekatt, och det sa vi till dem. På sommaren så fick hon lov vara ute och springa på gräsmattan men inte långa stunder. Men nu är Mischa både utekatt och innekatt. Hon fick alltså komma och gå som hon själv ville.. Och när vi fick reda på det så har jag alltid varit orolig att ngt ska hända henne.

Saknar henne så himla mycket, hon var min lilla flicka. Och jag kommer inte ge upp, jag SKA träffa henne igen! ♥


Kattungarna.

Manni, en utav kattungarna vi fäste oss riktigt mycket för.

Mischa. ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0