Movies.

Känns som om jag har sett alla kärleksfilmer som finns, eller nä kanske inte! För jag vill inte se dem svart&vita från 1939 och så. Utan lite nyare MED färg, haha! Är ute efter romantiska/drama komedier.

Dem jag har sett själv är följande: Jag betygsätter dem från skala 1 tll 10.

The Notebook ... 10/10 ... Så romantisk!
The Object Of My Affection ... 8/10 ... Lite missnöjd med slutet.
Titanic ... 9/10 ... Fin film.
Rumor Has It ... 7/10 ... Lite missnöjd med slutet.
She's All That ... 6/10 ... Typiskt att killen faller för en tjej så fort hon har ändrat sig.
Notting Hill ... 8/10 ... Några enstaka jobbiga skådespelare.
A Cinderella Story ... 4/10 ... Lite tråkig och konstig.
Along Came Polly ... 7/10 ... Rolig och helt och hållet sevärd.
The Heartbreak Kid ... 8/10 ... Sjukt rolig!
Pretty Woman ... 9/10 ... Klassiker! Så fin och mysig.
Dirty Dancing ... 9/10 ... Ännu en klassiker! Patrik var ju så HET!
Tid Att Älska ... 8/10 ... Fin film dock slutade sorgligt.
Sex Dagar, Sju Nätter ... 7/10 ... Rolig och mysig film.
Vad Kvinnor Vill ha ... 7/10 ... Mel Gibson, skön kille, skön film.
27 Dresses ... 7/10 ... Rolig och söt film
A Walk To Remember ... 8/10 ... Fin, kunde dock varit lite mer romantik och sorgligt slut.
Shall We Dance ... 5/10 ... Sådär bra film, men sevärd.
Sleepless In Seattle ... 8/10 ... Bra film!
The Lake House ... 6/10 ... Lite rörig film men romantisk!
The Bodyguard ... 7/10 ... Också en jätte fin film.
The Proposal ... 9/10 ... Älskar denna filmen, skrattar varje gång jag ser den!
When Harry Met Sally ... 7/10 ... Liiiite långtråkig, men jätte fin film! Och rolig!
Over Her Dead Body ... 7/10 ... Lite Ghost känsla i denna roliga film.
My Best Friend's Girl ... 7/10 ... Många svordomar, men annars fin.
Can't Buy Me love ... 9/10 ... Jätte bra film!
Couples Retreat ... 9/10 ... Rolig, romantisk och fin helt enkelt.
Love Actually ... 4/10 ... Den var lite söt och rolig, men mest konstig.
Save The Last Dance ... 3/10 ... Tråkig och dyster film.
Catch And Release ... 9/10 ... Älskar denna filmen också, så himla underbar! SE DEN!
The Wedding Planner ... 8/10 ... Jätte fin bröllopsfilm!
How To Lose A Guy In Ten Days ... 9/10 ... Rolig och fin.
Ten Things I Hate About you ... 8/10 ... Heath Ledger R.I.P, denna film är fantastisk.
Bridget Jones Diary ... 3/10 ... Pallar inte hon som spelar Bridget Jones.
13 Snart 30 ... 9/10 ... Söt och rolig film.
P.S I love you ... 3/10 ... Orkar heller inte med hon som filmen handlar om, tråkig film!
The Break Up ... 8/10 ... ROLIG! Dock smått besviken på slutet.
The Holiday ... 9/10 ... Så mysig och fin denna film är, och sen Jude Law, mums!
Snitch ... 6/10 ... Rolig och bra film
A Lot Like Love ... 8/10 ... Också en av mina favoriter!
Ghost ... 10/10 ... Va beredd på att böla!!! Så fin film!
50 First Dates ... 3/10 ... Tråkig och jobbig repeat film.

Tror inte jag har missat någon. Haha!! Ge mig gärna tips på fina kärleks/romantiska komedier. :D


Kommentarer
Kanja

Själv är jag en sucker för gamla svartvita filmer =P De är så "enkla". Karaktärerna säger vad de känner istället för att filmen har 700 undermeningar.

Jag gillar allt nya filmer också, men en lördagskväll då jag är ensam hemma brukar jag kunna dra igång en gammal goding och ta mej en Guinness och bara slappa. Härligt!!

2011-01-20 @ 23:31:59
URL: http://kanja.blogg.se/
Jessica ♥ gravid vecka 38

SV: hehe ja min kladdkaka blir kladdig i mitten och sen typ knaprig ovanpå och i kanterna, precis som jag gillar det ^^ har jag den formen som på bilden har jag den inne i 20-25 min annars är det typ 30 min :)

2011-01-21 @ 00:07:41
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Anonym

good luck chuck, broarna i madison county, australia, the killers, the ugly truth, love happens, bröllopsduellen, dumpa honom, marley & jag, valentine´s day, pretty woman, vid din sida, i love trouble, all about Steve, mannen i mitt liv, nära & kära, min stora grekiska semester, lisence to wed, the blinde side ...

2011-01-21 @ 00:59:24
URL: http://karoliiiiine.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0