Lista.

Denna månad ska jag och älskling köpa de resterande sakerna till bebisen.
Här är en lista på både det som ska handlas in och det som vi redan har.
 
  • Spjälsäng [x]
  • Spjälsängskydd [x]
  • Skötbord [x]
  • Sängkläderset [/] (har bara 1set, så får köpa fler)
  • Lakan [/] (har bara ett)
  • Babyfiltar [x]
  • Bilbarnstol [x]
  • Himmelsäng [ ]
  • Blöjhink [x]
  • Barnvakt [ ]
  • Regnskydd till vagnen [ ]
  • Blöjor [ ]
  • Tvättlappar [ ]
  • Badstol [ ]
  • Snuttefilt [x]
  • Speldosa [x] (har en, behövs fler?)
  • Spjälsängmobil med stativ [ ]
  • Tvättservetter [ ]
  • Flaskställ [ ]
  • Nappflaskor [ ]
  • Babylotion [ ]
  • Schampo [ ]
  • Amningskupor [ ]
  • Amningsbhar [ ]
  • Nappar [ ]
  • Skallra [ ]
  • Babytofflor [ ]
  • Overaller [ ]
  • Bodys [x] (har 17st så det ska räcka?)
  • Byxor [x] (har 12st)
  • Koftor/tröjor [x] (har 9st)
  • Pyjamas [/] (har 4, kanske skaffa fler)
  • Trosor [/] (har 5st, kanske skaffa fler)
  • Haklappar [x] (har 5 st)
  • Klänning/toppar [/] (har endast 1)
  • Strumpbyxor tjocka [/] (har endast 1)
  • Omlott tröjor [x] (har 2st)
  • T-shirts [/] (har endast 1, skaffa fler?)
  • Strumpor [x] (har 5st par, behövs fler?)
  • Sparkdräkt [ ]
  • Jacka [ ]
  • Mössor (tunna) [x] (har 3st)
  • Tjockmössor [ ]
  • Vantar [ ]

Sen är det ju kanske bröstpump, men köper kanske det när jag vet om jag lyckas amma.

Så det finns en del att köpa, men det ska bara bli skoj. För hur gulligt är det inte att köpa babygrejer? Och sen en annan sak, man vet att det närmar sig, hiiiiih! =)

 
 


Kommentarer
Sandra Tannus

Av egen erfarenhet, så behöver du inte köpa något mer! Du jag så det räcker och blir över, tro mig ;) du kommer inte ens hinna använda alla 17 bodysat om de är i strl 50/56.. Schampo och sådant behövs inte i början (får inte bada bebisen innan naveln har trillat av och läkt) plus att man får prover på bb, likaså med blöjor, du kommer få det på bb...

2012-11-15 @ 21:06:22
Denice

Vill inte lägga mig i men ett blöjpaket (som man får på bb) räcker inte jätte många dagar.
Vi köpte ett par paket till så vi hade hemma när vi kom hem.
Och vi badade vår lillkille innan navelsträngen trillat av, dock inte med shampo och jag pilla inte i onödan :)

2012-11-16 @ 13:22:31
URL: http://allanamnvaupptagna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0