Senaste nytt!

Då var det lillördag idag och jag hoppas de sista två dagarna går snabbt så vi får lite helg snart. Lite saker som ska göras och då får man passa på när pappan i huset är bara ledig varannan helg.
 
Nu i veckan har jag bland annat sålt vårt matrumsbord och våra vitrinskåp, japp tack och hej sa jag till dem! Haha.. Det var mer Billys ide att skaffa ek möbler, så då gick jag med på det när vi flyttade hit.. Men nej, ek är inte min grej! Så jag var lite ful och la ut möblerna på blocket och berättade lite försiktigt för Billy att jag skulle sälja det, men han sa bara en enda sak och inget mer och det var "glöm det!" Så jag tänkte att så farligt är det kanske inte ändå att jag säljer det? Så dagen efter ringde det folk och dem som kom hit och tittade sa snabbt att de ville ha det, så de lämnade pengar och vi kom överens om att de skulle hämta det senare på kvällen då de hade tid. Jag skickade snabbt iväg ett sms till Billy med en liten nervösitet i kroppen och i det smset skrev jag "Blir inte sur nu, men jag har sålt ek möblerna" ... Han kom hem och sa faktiskt förvånansvärt lite fast han var såklart besviken och lite sur på mig allt.
Senare den dagen stod vi här utan matrumsbord och inga skåp, det var väldigt tomt! Men det dröjde inte länge innan jag hade satt klorna i andra möbler! Så i måndags flyttade här in ett nytt matrums bord med 6 tillhörande stolar i valnöt, och även en skåp kombination med några glasfönster (typ vitrin) Och vi blev snabbt nöjda med det nya! Nu ska det bara skaffas in lite annat smått också sen är det så gott som klart här hemma!
Hade tänkt sticka iväg till IKEA imorgon och kika på taklampor och bordstabletter... Mannen börjar kl 11 imorgon förmiddag så hade tänkt att han skulle få skjutsa oss dit innan han for vidare till jobb.
 
Jag ska ta bilder på det nya en dag, men det blir nog bäst om man har en snygg matbordslampa också! För den som hänger där nu är inte grann någonstans! Ush fy och blä! :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0