Svårt.

Isabella har sovit hela nätter enda sen hon var cirka 2månader. Och vi har verkligen varit så glada för det, att få en god natt sömn är nyckeln till en utvilad och skön morgon. Visst, hon har gnytt till några nätter efter sin napp som hon tappat, eller så har hon haft sina mardrömmar, och ibland har det varit att det har blåst mycket så något har skrämt henne. Som sagt, hon har sovit hela nätterna .... tills nu .... Nu för kanske 2 veckor sedan har hon vaknat mer eller mindre varje natt, men det har faktiskt bara räckt med lite välling sen somnar hon gott om sen. Men ändå! vi är vana att sova på nätterna, och nu får vi inte göra det längre verkar det som.. Som jag har skrivit i ett annat inlägg så hoppas jag att det bara är en tillfällig grej som har varat nu sen hon var förkyld och mådde kasst över tänderna.
 
Och inte bara det, det har från månad till månad blivit svårare att få henne att somna. Även om hon är helt röd runt ögonen och knappt kan titta så ska hon inte sova! Hon ska resa sig upp mot soffan och bordet här hemma och gå istället. Och även om benen viker sig, så blir hon helt frustrerad och arg men efter 2sekunder fortsätter hon att resa sig upp och vill gå igen. Vi har provat med allt tror jag, en gång fick Billy t om ut och köra med henne i bilen för vi fick henne inte att somna! Det kan ta allt från 30min till 3 timmar(!) Vi har henne uppe i famnen och går fram och tillbaka samtidigt som vi sjunger visor till henne, vi lägger oss ner i sängen med henne, vi vaggar henne när vi sitter, men nej hon bara klättrar sig ur vår famn och visar klart och tydligt att hon inte vill. Fast att vi ser vårt trötta barn vara så himla trött, så vill hon inte. Vad ska man göra frågar vi varandra nästintill varje kväll, och det tär på en också när ingenting funkar, man börjar tappa tålamodet och man börjar själv bli trött som sen slutar med att man vill sova själv, för jag vet inte hur det är med er, men när jag ska sjunga för Bella så gäspar jag och vill sova, precis som om det söver mig med, haha!
 
Det är i alla fall jätte jobbigt att hon inte vill sova på kvällarna, och om vi har lyckats så vaknar hon igen efter ett tag och sen är det samma visa igen.. Och då ligger man i sängen och håller tummarna på att hon sover hela natten. Men nej, hon kan vakna allt mellan halv 2 till halv 5 på morgonen. Att hon sov hela nätterna sen hon var så liten är en lyx jag vet, där finns många där ute som får gå upp flera gånger med sina barn på nätterna, men vi är vana att få sova så därför är allt så upp och ner. Nu på dagarna är jag inte utvilad, inte på mitt bästa humör och huvudvärken hälsar på dagligen! Och det är inte så himla kul att vara på sånt humör varje dag, för på dagen ska jag ta hand om henne och leka med henne och allt annat som hör till. Sömn är så viktigt och jag ångrar att jag har tagit det för givet.
 
Får verkligen hoppas att detta bara är en tillfällighet och att hon snart sover hela nätterna igen, och även att allt annat blir lättare för det har och är en jobbig period nu. Trotsåldern skulle jag vilja kalla den, för hon lyssnar inte, skrattar när man säger åt henne och gör allt i sin makt för att få sina föräldrar galna! Ohja, livet är härligt! haha!
 
 
(Titta på dem där gosiga mjuka låren ♥)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0